کد خبر 1166531
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
وندی شرمن: برجام یک شبه احیا نمی‌شود

روزنامه حزب اشرافی و لیبرال کارگزاران، از دیپلمات هتاک و کلاهبردار آمریکایی، با ادبیاتی مثبت و به عنوان «بانوی دیپلمات» و «خواستار بازگشت به توافق با ایران» یاد کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: سازندگی در گزارشی با عنوان «بانوی دیپلمات در دولت بایدن»، به انتصاب وندی شرمن به معاونت وزارت خارجه در دولت بایدن پرداخته و نوشت: جو بایدن، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا و تیم انتقالی‌اش برای دو پست کلیدی دولت فدرال یعنی شورای عالی امنیت ملی و وزارت خارجه، معاونینی را برگزیدند تا بدین طریق مقام‌های پیشین در دولت اوباما در دولت جدید شروع به فعالیت کنند. وندی شرمن از چهره‌های فعال قدیمی در حوزه دیپلماسی قرار است معاون وزیر امور خارجه بایدن، یعنی تونی بلینکن شود. شرمن پیش از این به‌ عنوان معاون وزیر خارجه در امور سیاسی و در قامت مذاکره‌کننده اصلی در فرآیند توافق هسته ای با ایران در زمان ریاست اوباما فعالیت داشت.

وندی شرمن، دیپلمات کهنه کار آمریکایی است. او در کارنامه سیاسی‌اش عناوین متفاوتی را برعهده داشت، زمانی معاون سیاسی پیشین وزارت خارجه آمریکا بود و در زمان ریاست‌جمهوری بیل کلینتون رئیس هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای با کره شمالی. در یک برهه زمانی و با کناره‌گیری ویلیام برنز از سمت معاونت وزارت خارجه آمریکا، گمانه‌زنی‌هایی جدی درباره احتمال نامزدی وندی شرمن برای این سمت مطرح شده بود.   وندی شرمن که قرار است در کابینه جدید بایدن عنوان معاونت وزیر خارجه را عهده‌دار شود بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ در قامت معاون هیلاری کلینتون و جان کری، وزرای خارجه وقت آمریکا (در دوران ریاست اوباما) فعالیت داشت. او همچنین در جریان مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۶ کشور جهان از جمله آمریکا به نمایندگی از واشنگتن به شکل جدی نقش‌آفرینی کرد. شرمن اخیرا مصاحبه‌ای داشته و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بایدن بر اساس تعهدی که داده قادر است به برجام بازگردد یا خیر گفته بود، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا می‌تواند به برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بازگردد؛ با این حال این حقیقت را باید لحاظ کرد او برای نیل به این مقصود با چالش‌های جدی روبه‌رو است که همین مسئله کارش را دشوار کرده است.

آنچه روزنامه سازندگی درباره سوابق شرمن مغفول گذاشته، ادبیات موهن وی است که مدعی شده بود «فریبکاری در ژن ایرانی‌هاست»! او در عین حال در خاطراتش تصریح می‌کند که جلیلی در مذاکرات، ما را عذاب می‌داد.

او همچنین فاش می‌کند که با گرفتن ژست بغض و گریه، طرف ایرانی را وادار کرده که از برخی خواسته‌هایش در مذاکرات عقب‌نشینی کند! به گفته شرمن، او در برخی مواقع، طرف‌های ایرانی را به اسم کوچک صدا می‌کرده تا تاثیرگذار باشد و ضمنا تصاویر نوه خود را با طرف ایرانی مبادله کرده است.

شرمن در عین حال در دولت اوباما از جمله مسئولان گزارش به اسرائیل در جریان مذاکرات هسته‌ای با ایران بود.

محافل رسانه‌ای شبه‌اصلاح‌طلب پیش از این از کسانی مانند مادلین اکبرایت وزیر خارجه و اسبق آمریکا هم به عنوان بانوی دیپلمات یاد کرده‌اند و حال اینکه در محافل آمریکایی و اروپایی از او به عنوان جاسوس سیاسی یاد می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    4 25
    درود بیکران بر خانم شرمن یکی از متبحر ترین سیاستمداران تاریخ سیاست جهان
    • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      2 0
      و چه رقت انگیز! کاسی لیسی این کامنت رو نظاره می‌کنم... عجب کاسه لیسی!؟ بی‌نظیر!
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    10 1
    گریه نکن گریه نکن منم گریم میگیره چون که دلم مثه اسمم اقای ظریفه گریه نکن عزیزمن گریه نکن.....
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    5 2
    ما به این ادبیاتشون عادت کردیم! اوبامای با ادب بایدن با شعور بانوی دیپلمات! لیبرال ها همه جای دنیا هوای همو دارن! کثافت میگرده کثافتو پیدا میکنه دیگه
  • بیژن IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    5 1
    این خانم یهودی صهیونیستی است و وابسته به جریان دفاع تمام قامت از اسرائیل است وهمچون سایر یهودیان صهیونیست از زن برای موفقیت ابزاری در مذاکرات ونفوذ راهبردی در کشورها استفاده بسیاری می کنند که البته منطبق با احکام انحرافی موجود در آموزه های تلمود است.
  • سید IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    4 0
    اصلاح طلبان تهوع آور دیگر امیدشان از خود کدخدا به عجوزه کدخدا شده است! می خواهند دست به دامان او شوند! این موضوع مسبوق به سابقه است، قبلاً خم در زمان خاتمی منافق، دست به دامان مادلین آلبرایت شده بودند!!!
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    5 2
    احسنت به جلیلی.
  • فراجناحی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    2 0
    مبادله تصاویر نوه های که در خارج از کشور هستند و برگ برنده غربی ها!!!
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    25 2
    واقعا با بغض و گریه طرف ایرانی رو وادار به عقب نشینی کرده ؟؟؟!!!! خاک عالم تو سرتون مگه زنتونه که از گریه اش ترسیدید ؟؟؟
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    10 3
    مگر فرقی هم دارند؟
  • مهدی IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    33 5
    دوست عراقچی و ظریف.
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    34 4
    طرفهای ایرانی کی بودن که با ناز وادای این عجوزه تحت تاثیر قرار گرفته اند؟،بهتر نیست در مذاکرات اشخاص محکمتری را بفرستیم جلو؟
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    11 0
    توصیه به آمریکا وقتی میخوای بیای تو برجام دست کشور جیبوتی رو بگیر تنها نیای دست و صورت هم بشوری مسواک هم بزن باشه پسرک خوب
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    21 3
    ازون ناز و بغض و گریه ازینا قهقهه و چاکریم و هرچی امر بفرمایید! ای خاک دو عالم تو سر این تیم ذلیل!
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      6 1
      احسنت
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    5 1
    شاید چند ماه باقیمانده برای بعضی‌ها فرصتی پیش بیاد با این عجوزه سلفی بگیرن
  • پیروزه IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    4 0
    گرگ در لباس گوسفند بهترین اشاره به این خانم است گول امریکایها را نخورید
  • نبی IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    ازتاریخ درس بگیرید، به عقب برگردید ودقیق مشاهده کنید.این رمز موفقیته، مطمءن باشید حالا وقته برداشته ولی خیلی تمرکز میخواد، ماازطوفان رد شدیم، آرام وقوی باید حرکت کرد خیلی باید مواظب این روباه پیر باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس