کد خبر 116404
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۴

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح امروز چهارشنبه 13 اردیبهشت در حالی رسماً گشایش یافت که بعضی از غرفه‌ها هنوز به دستگاه های کارتخوان مجهز نشده است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، درهای مصلای بزرگ امام خمینی (ره) محل برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ساعاتی پیش به روی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی گشوده شد.

در حال حاضر حدود 10 دستگاه خودروی ون کار جابجایی رایگان بازدیدکنندگان را به جلوی شبستان انجام می‌دهد. این در حالی است که سال گذشته تعداد خودروهای ون فعال در نمایشگاه 30 دستگاه بود. پیش‌بینی می‌شود با افزایش جمعیت بازدیدکنندگان را نمایشگاه کتاب تهران تعداد دستگاه های ون افزایش یابد.



همچنین در ورودی‌های مصلی چندین دستگاه خودروی گشت ارشاد برای نظارت بر وضعیت پوشش بازدیدکنندگان مستقر است.

مشاهدات حاکی از این است که برخی از غرفه‌های مستقر در شبستان هنوز به دستگاه‌های کارتخوان مجهز نشده است. این در حالی است که چند روز پیش از آغاز نمایشگاه مبلغ 25 هزار تومان از مسئول هر غرفه اخذ شده است. البته غرفه داران فاقد دستگاه های کارتخوان گفتند که این دستگاه در حال توزیع در شبستان است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امروز تمامی غرفه‌ها به دستگاه‌های کارت خوان مجهز شوند.



براساس این گزارش سالن کارنامه نشر هنوز به روی بازدیدکنندگان از نمایشگاه باز نشده است. خبرنگاران این مساله را از نگهبان‌های دو سالن یاد شده جویا شد که آنها گفتند هنوز زمانی را برای افتتاح رسمی این سالن‌ و باز شدن آن به روی همه بازدیدکنندگان به ما اعلام نکرده اند.

از سوی دیگر نیم طبقه دوم شبستان محل استقرار غرفه‌های مربوط به کشورهای خارجی در حال آماده شدن برای ارایه خدمات به بازدیدکنندگان هستند.

روشنایی بخشی از نیم طبقه دوم شبستان کافی نیست و بازدیدکنندگان از غرفه‌های شرکت خدمات کتاب، انتشارات کمبریج و انتشارات اسپرینگر به سختی و زیر نور کم کتاب‌های مورد نیاز خود را جستجو و تهیه می‌کنند.

همچنین براساس این گزارش سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است ضمن بازدید از محل برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی تهران از روند فعالیت ناشران در این نمایشگاه باخبر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس