رفعتی : برای داشتن VAR هزینه میلیاردی لازم نیست

پیشکسوت داوری فوتبال ایران گفت: برای استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی هزینه میلیاردی لازم نیست.

به گزارش مشرق، داوود رفعتی در مورد شرایط این روزهای داوران حاضر در فوتبال ایران، اظهار داشت: هر مدیری که می‌آید سلیقه خودش را دارد و طبیعی است که تعدادی را اضافه و یا کم کند. این دوستان که آمدند تعدادی از نفرات را به جامعه داوری اضافه کردند که اگر شاید من بودم این کار را انجام نمی‌دادم. این دیگر سلیقه است.

وی در مورد اینکه افزایش تعداد داوران به انتخابات هیات رییسه فدراسیون فوتبال ارتباطی دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: در هر دوره‌ای این مسائل وجود دارد و من نمی‌توانم این موضوع را تایید و یا تکذیب کنم. مهم این است که اعضای مجمع خودشان این تدبیر را دارند که به چه کسی رای دهند و این موضوعی نیست که بخواهد روی اعضای مجمع تاثیرگذار باشد. حق باشگاه‌ها هم البته مهم است که بهترین داور و کمترین اشتباه را در مسابقاتشان شاهد باشند.

پیشکسوت داوری  در رابطه با اشتباهات داوری در لیگ امسال خاطرشان کرد: این اشتباه همیشه وجود دارد و هیچ کس نمی‌تواند این موضوع را از فوتبال جدا کند. حتی با VAR هم اشتباه وجود دارد و این اشتباهات به صفر نمی‌رسد. بین ۸ تا ۹ ماه زمان لازم است تا سیستم کمک داور ویدیویی اجرایی شود و امیدوارم مسوولان جدید فدراسیون این موضوع را نهایی کنند.

رفعتی در مورد اینکه استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی هزینه‌های میلیاردی در پی دارد، گفت: اینگونه نیست. ما در مجموع ۱۵ ورزشگاه داریم اما هزینه استفاده از این سیستم میلیاردی نیست.

وی در خصوص اینکه پرسپولیس در فینال آسیا به خاطر عدم شناخت از این سیستم متضرر شد، گفت: اینگونه نبود که به خاطر عدم شناخت متضرر شویم چرا که این سیستم از مراحل قبل هم در حال استفاده بود. فکر می‌کنم بازیکنان پرسپولیس در فینال باید باهوش تر بودند که وقتی چنین سیستمی اجرایی می‌شود چنین خطاهایی انجام ندهند.

پیشکسوت داوری در مورد اینکه این سیستم چه زمانی در فوتبال ما نهایی می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر از اسفند انتخابات فدراسیون فوتبال انجام شود و و رییس جدید بیاید پس از آن با فیفا مکاتبات و توافقنامه امضا کند، بین ۶ تا ۹ ماه زمان می‌برد. فکر نمی‌کنم تا قبل از نیم فصل سال آینده VAR در فوتبال ما نهایی شود.

رفعتی در مورد اینکه در برخی مسابقات هواداران در ورزشگاه حضور پیدا میکنند اضافه کرد: تا جایی که من در ورزشگاه ناظر بازی بودم این اتفاقات را شاهد نبودیم. اگر چنین اتفاقی باشد سازمان لیگ خودش برخورد می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    1 0
    گفتی وی ای آر و کردی کبابم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس