کد خبر 1161152
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
جزییات توافق پسابرگزیتی اتحادیه‌اروپا و انگلیس

آلمان به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا از موافقت کشورهای اروپایی با طرح اجرای موقت توافق تجاری برگزیت از اول ژانویه ۲۰۲۱خبر داد.

به گزارش مشرق، حدود چهار سال ونیم بعد از همه پرسی برگزیت در انگلیس به نظر می رسد این درام به پایان خود نزدیک می شود.

آلمان و ۲۶ عضو دیگر اتحادیه اروپا امروز ( دوشنبه) توافق تجاری که چند روز پیش بین انگلیس و اتحادیه اروپا منعقد شد را تصویب کردند. پارلمان انگلیس هم قرار است روز چهارشنبه در این باره رای گیری کند و اگر رای پارلمان انگلیس هم به این توافق مثبت باشد این معاهده در اول ژانویه البته به صورت موقت و تا زمانی که پارلمان اروپا آن را تصویب کند لازم الاجرا خواهد شد. انتظار می رود که اواخر فوریه پارلمان به این معاهده رای دهد.

"برند لانگه"، رئیس کمیسیون تجاری پارلمان اروپا روز دوشنبه اعلام کرد : این پایان خوش یک داستان ظاهرا پایان ناپذیر است. وی تاکید کرد که در توافقی که در آخرین لحظات و بعد از بیش از ۱۰ ماه مذاکره منعقد شده منافع اروپا بسیار در نظر گرفته شده است. وی ابراز اطمینان کرد که پارلمان اروپا هم به این توافق رای مثبت خواهد داد. وی از احتمال برگزاری نشست ویژه پارلمان در این باره در ۲۳ فوریه خبر داد.

"دیوید مک لیستر"، نماینده برگزیت پارلمان اروپا هم اظهارات مشابهی را ایراد کرده و تاکید کرد: با این توافق مشارکت بین اتحادیه اروپا و انگلیس می تواند بر پایه ای محکم و قانونی استوار شود.

در ۳۱ دسامبر دوران گذار انگلیس به پایان می رسد و این کشور بعد از برگزیت رسما از بازار داخلی و اتحادیه گمرکی اروپا هم خارج می شود.

توافق تجاری منعقد شده قرار است مناسبات اقتصادی بین اروپا و انگلیس را از ژانویه سال ۲۰۲۱ تنظیم کند.

یک سخنگوی ریاست دوره ای اروپا ( آلمان) خبر داد که سفرای اتحادیه اروپا به اتفاق آراء برای اجرای موقتی این توافق نامه از اول ژانویه موافقت کرده اند.

انگلیس روز دوشنبه از کسب و کارهای مختلف خواسته است تا برای برگزیت آماده باشند، این در حالی است که تنها چند روز زمان به پایان دوره انتقالی و خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا فرصت باقی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس