کد خبر 1163166
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
بوریس جانسون نمایه

پیمایش افکارسنجی جدید که در انگلیس انجام شده نشان داد در انتخابات سراسری بعدی، نخست‌وزیر انگلیس نه تنها کرسی خود در پارلمان این کشور را از دست می‌دهد بلکه حزب او نیز اکثریت را از دست می‌دهد.

به گزارش مشرق، دو روز بعد از رسمی شدن جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا در پی توافق دقیقه نودی تجاری با این اتحادیه، بررسی‌های آماری از احتمال شکست حزب محافظه‌کار به ریاست «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور در انتخابات بعدی حکایت دارد.

بیشتر بخوانید:

انگلیس رسما اتحادیه اروپا را ترک کرد

نظرسنجی جدیدی که توسط مؤسسه تحقیقاتی «فوکال‌دِیتا» طی چهار هفته در ماه دسامبر انجام گرفته و نتایج آن توسط روزنامه «ساندی تایمز» منتشر شد، نشان می‌دهد که جانسون در انتخابات سراسری بعدی در انگلیس، نه تنها کرسی خود در مجلس عوام بلکه حزب وی اکثریت پارلمان این کشور را از دست می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، طبق نتایج این نظرسنجی که در آن از بیش از ۲۲ هزار نفر مصاحبه به عمل آمده، دو حزب اصلی سیاسی انگلیس (محافظه‌کار و کارگر) نمی‌توانند در انتخابات بعدی به اکثریت کرسی‌های پارلمان این کشور برسد.

بر اساس این گزارش، حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری بعدی - که احتمالا تا سال ۲۰۲۴ برگزار نخواهد شد - با کاهش ۸۱ کرسی، به ۲۸۴ کرسی پارلمان می‌رسد که این یعنی اکثریت را از دست می‌دهد. حزب کارگر نیز به ۲۸۲ کرسی پارلمان انگلیس خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

پدر بوریس جانسون درخواست تابعیت فرانسه داد

این پیمایش نشان داد که حزب ملی اسکاتلند - که خواستار جدایی از انگلیس و حفظ ارتباط با اتحادیه اروپا است - به ۵۷ کرسی از ۵۹ کرسی اختصاص داده شده به کشور اسکاتلند در پارلمان بریتانیا دست پیدا می‌کند.

به نوشته رویترز، طبق این نظرسنجی همچنین نخست‌وزیر انگلیس کرسی خود از منطقه اوکسبریج در پارلمان این کشور را از دست می‌دهد.

جدایی سیاسی انگلیس از اتحادیه اروپا ۱۱ ماه پیش اتفاق افتاد و از آن زمان بود که دو طرف برای مشخص کردن قواعد پیچیده مربوط به جدایی اقتصادی وارد «دوران انتقالی» شدند. طبق این توافق انگلیس از اول ژانویه، شرایط برای برقراری روابط تجاری با اتحادیه اروپا به ارزش ۶۶۰ میلیارد پوند در سال را پذیرفته است.

کاهش محبوبیت حزب نخست‌وزیر انگلیس در حالی است که «استنلی جانسون» پدر او، گفته بود به دنبال دریافت تابعیت فرانسوی است زیرا حفظ رابطه با اتحادیه اروپا مهم است. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس