برگزیت|درخواست آلمان از جانسون برای سازش / تاکید پارلمان اروپا بر لزوم تمدید مذاکرات

در حالی که چند روزی تا مهلت مقرر برای توافق تجاری بین بروکسل و لندن برای دوران بعد از برگزیت باقی نمانده آلمان از نخست وزیر انگلیس درخواست سازش کرده و پارلمان اروپا هم طرح تمدید مذاکرات را مطرح کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، در روزهای آینده قرار است "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس برای نهایی کردن مذاکرات برگزیت به بروکسل سفر کند و مذاکراتی را با "اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی انجام دهد.

جانسون: شرایط فعلی بسیار دشوار است

به اعتقاد جانسون همچنان هیچ گونه سازشی در مذاکرات دیده نمی شود. وی تاکید کرد که طرفین همچنان خیلی از هم فاصله دارند.

نخست وزیر انگلیس با تاکید بر اینکه همچنان خوش بین است در عین حال گفت: در حال حاضر شرایط بسیار دشوار است.

وی تاکید کرد: دوستان ما باید درک کنند که انگلیس اتحادیه اروپا را ترک کرده تا بتواند کنترل دموکراتیک را در دست گیرد.

آلمان انگلیس را به سازش فراخواند

دولت آلمان هم نخست وزیر انگلیس را به سازش دعوت کرده و درباره عواقب شکست مذاکرات برگزیت هشدار داده است. از پارلمان اروپا هم پیشنهاداتی شنیده می شود که مذاکرات برگزیت وارد سال جدید شده و تمدید شود.

"مایکل رات"، معاون وزیر امور خارجه آلمان هم اعلام کرده: ما خواهان یک توافق اما نه به هر قیمتی هستیم. آنچه که ما لازم داریم عزم و اراده سیاسی در لندن است.

وی افزود: اساس برای مناسبات آینده بین طرفین اعتماد است. دقیقا این اعتماد حالا در مذاکرات ما در معرض خطر قرار گرفته است.

فرانسه : همه از مذاکرت طولانی مدت خسته شده اند

" کلمنت بیون"، وزیر امور اروپایی فرانسه هم از خستگی همه از مذاکرات دراز مدت برگزیت سخن گفته و با تاکید بر اینکه خواهان شنیدن خبر شکست مذاکرات نیست تاکید کرد: همچنان چند روزی زمان برای مذاکرات باقی مانده است.

جانسون قرار است در روزهای آینده در بروکسل مذاکراتی را با فون در لاین انجام دهد. این دو مقام اروپایی در گفتگوی تلفنی دوشنبه شب خود اعلام کردند که پیش شرطی برای توافق همچنان وجود ندارد. یک سخنگوی کمیسیون اروپا امروز اعلام کرده که هنوز تاریخی برای دیدار حضوری جانسون و فون در لاین مقرر نشده است.

تاکید آلمان بر تداوم اختلاف نظرها 

مایکل رات به این مسئله اشاره کرد که همچنان هیچ توافقی در سه زمینه مهم یعنی شرایط رقابت منصفانه، حقوق ماهیگیری و نظارت و کنترل توافق های انجام شده وجود ندارد.

حدود سه هفته زمان تا پایان سال جاری میلادی و اتمام دوران گذار انگلیس باقی مانده است.

زمان برای دستیابی به توافق تجاری با انگلیس به‌سرعت در حال گذر و کوتاه است؛ چراکه پارلمان اروپا و احتمالاً پارلمان‌های ملی باید زمان داشته باشند تا قبل از ۳۱ دسامبر سال جاری توافق احتمالی انجام‌شده را تصویب کنند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم می‌خواهند قبل از اجرای توافق احتمالی آن را دقیقاً بررسی کنند؛ برای این منظور این توافق باید از طرف بروکسل کاملاً مورد بررسی قرار بگیرد و به ۲۳ زبان رسمی این اتحادیه ترجمه شود.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز ۳۱ ژانویه سال جاری میلادی (۱۱ بهمن ۹۸) گفت‌وگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را آغاز کردند؛ اما به‌گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

دوران گذار انگلیس با پایان سال جاری میلادی به اتمام می‌رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند.

اگر تا آن زمانی توافقی حاصل نشود برگزیت سخت به‌وقوع خواهد پیوست که عواقب اقتصادی بسیار بدی برای طرفین خواهد داشت.

با توجه به شرایط پیچیده فعلی "برند لانگه"، رئیس کمیسیون تجاری پارلمان اروپا هم خواهان تمدید مذاکرات برگزیت و ادامه آن در سال جدید میلادی شده است. وی خواستار تمدید یک ماهه این مذاکرات شد.

توافقات تجاری انگلیس با بیش از ۵۰ کشور خارج از اتحادیه اروپا در واکنش به برگزیت

انگلیس در واکنش به برگزیت توافقات تجاری با بیش از ۵۰ کشور خارج از اتحادیه اروپا را منعقد کرده است. به عنوان آخرین توافق تجاری لندن امروز (سه شنبه) توافقی تجاری با کنیا را منعقد کرد. حجم مبادلات تجاری انگلیس با این کشور آفریقای شرقی سال گذشته معادل ۱.۵ میلیارد یورو بود. کل حجم مبادلات تجاری انگلیس با ۵۵ کشوری که با آن ها توافق انجام داده است هم حدود ۱۷۰ میلیارد پوند بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس