کد خبر 1154189
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لین

رئیس کمیسیون اروپا ضمن اشاره به اینکه احتمال عدم توافق با لندن درخصوص روابط این دو پس از اجرای برگزیت افزایش یافته است، طرحی احتیاطی در این خصوص منتشر کرد.

به گزارش مشرق، با افزایش احتمال عدم توافق میان لندن و بروکسل در خصوص نحوه روابط پس خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت)، بروکسل از طرحی احتیاطی رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید:

درخواست آلمان از جانسون برای سازش 

به نوشته نشریه «بارونز»، در این طرح که «اورسولا فون در لین» رئیس کمیسیون اروپا روز پنجشنبه منتشر کرده است، سیاست‌های اتحادیه اروپا درخصوص سفرهای زمینی و هوایی و حق ماهیگیری در آب‌های مشترک با بریتانیا را مشخص کرده است.

فون در لین در این باره توضیح داد: «مذاکرات همچنان ادامه دارند. با این حال با توجه به این‌که اتمام دوره گذار بسیار نزدیک است، ضمانتی وجود ندارد که توافقی حاصل شود یا اگر حاصل شد چه زمان قابل اجرا باشد».

این مقام اروپایی افزود: «مسئولیت ما این است که برای تمام احتمالات، از جمله عدم توافق با بریتانیا تا تاریخ یکم ژانویه ۲۰۲۱ آمادگی داشته باشیم. به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم امروز این اقدامات را مطرح کنیم».

به گفته فون در لین این طرح چند «توافق کوچک» را به بریتانیا پیشنهاد می‌کند تا در صورت عدم دستیابی به موقع به توافق، صدمات تجاری احتمالی کاهش یابد.

«بوریس جانسون» شب گذشته (چهارشنبه) برای دیدار با فون در لین و مراسم شام کاری با مقامات اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کرد اما بدون رسیدن به نتیجه‌ای قابل ملاحظه به لندن برگشت.

اکنون با نزدیک شدن اتمام مهلت مذاکرات برای تعیین نوع روابط لندن و بروکسل، هر دو طرف در حال آماده شدن برای اجرای برگزیت بدون توافق هستند.

جانسون روز گذشته در جلسه پارلمان تهدید کرد، اگر مقامات بروکسل از مواضع خود کوتاه نیایند، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) بدون حصول توافق انجام خواهد شد.

انگلیس ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن۹۸) رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد اما در دوره گذار که قرار است تا پایان امسال (۳۱ دسامبر ۲۰۲۰) باشد، همچنان معیارهای اصلی عضویت در این اتحادیه را حفظ خواهد کرد. 

اکنون روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت یک سال حالت گذار را سپری خواهد کرد و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس