طوفان مهیب سواحل استرالیا را درنوردید

وزش طوفان موسوم به «بِلا» در شمال غربی فرانسه برق منازل هزاران شهروندان فرانسوی را همزمان با برگزاری جشن‌های کریسمس قطع کرد.

به گزارش مشرق، وزش طوفان موسوم به «بِلا» در شمال غربی فرانسه برق منازل شهروندان فرانسوی را همزمان با ایام جشن‌های کریسمس قطع کرد.

به نوشته خبرگزاری انگلیسی «رویترز»  برق هزاران خانه در شمال غربی فرانسه روز یکشنبه به دلیل وزیدن طوفان بلا با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت قطع شد. شرکت برق «اندیس» توزیع کننده برق در فرانسه حساب توییتری خود اعلام کرد که بیش از ۶۰۰۰ خانه در«نرماندی» و حدود ۴۰۰۰ خانه در«بریتانی»  یکشنبه را در خاموشی بسر بردند.

وزش طوفان ِبلا و باران شدید طی روزهای جمعه و شنبه در بخش‌هایی از شرق انگلیس نیز منجر به جاری شدن سیل و ترک خانه‌ها از سوی ساکنان منطقه در ایام برگزاری جشن‌های کریسمس شد. به دنبال وزش طوفان بلا و باران در منطقه «بدفورد شر» در شرق انگلیس صدها تن از ساکنان منطقه مجبور به ترک منازل شدند و حدود هزار نفر نیز از سوی نیروهای امدادی در یکی از پارک‌های معروف منطقه در شب کریسمس نجات یافتند. به ساکنان ۱۳۰۰ منزل مسکونی در حاشیه رود «گریت اوز»، از طویل‌ترین رودخانه‌های این کشور نیز توصیه شد تا منازل خود را ترک کنند.

اداره هواشناسی منطقه اعلام کرده که تداوم وزش طوفان بِلا در روز «باکسینگ دی» که درست یک روز بعد پس از کریسمس است و مردم آن را جشن می‌گیرند، باعث کاهش محسوس دمای هوا خواهد شد. اداره هواشناسی اعلام کرده که باد با سرعت ۷۰ مایل در ساعت مناطق ساحلی را در خواهد نوردید. هنوز گزارشی از تلفات جانی احتمالی این حادثه اعلام نشده است.

همچنین برای روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش باران سنگین و جاری شدن سیل پیش بینی شده است. در ایرلند، اسکاتلند و ولز نیز هشدارهای لازم هواشناسی اعلام شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس