کد خبر 1099144
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
وزش باد

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: صبح روز آینده پنجم مرداد آسمان تهران کمی ابری، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و اوایل شب افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد شدید در پایتخت خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، فریبا گودرزی، کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، ارتفاعات شمال‌شرق و شرق خوزستان، هرمزگان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود. 

بیشتر بخوانید:

کدام مناطق کشور امروز بارانی است؟

وی افزود: همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب در نوار غربی اصفهان، بخش‌هایی از غرب کشور و دامنه جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای ۵،۶ و ۷ مرداد در ارتفاعات سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، فارس، جنوب بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، شرق خوزستان و ارتفاعات شمال‌شرق رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، همچنین در غرب اصفهان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در شمال استان‌های تهران، قزوین، البرز و سمنان بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از امروز تا اواسط هفته در اردبیل و سواحل خزر افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و از چهارشنبه تا پایان هفته دما در این منطقه کاهش محسوسی می‌یابد. 

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در روزهای آینده در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به ویژه زابل وزش باد شدید ادامه دارد و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه طوفان و گرد و خاک در زابل پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی اظهار کرد: روز یکشنبه پنجم مرداد در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان، غرب و جنوب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، شرق لرستان، شمال و شرق خوزستان، مناطق مرتفع شرق و جنوب بوشهر، تهران و ارتفاعات سمنان، احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و احتمال آب‌گرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد.

وی افزود: روز دوشنبه ششم مرداد در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، نیمه غربی و جنوبی فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شرق خوزستان، شمال و شرق تهران و شمال سمنان‌، احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و احتمال آب‌گرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد، توصیه می‌شود در مناطقی که ذکر شد احتیاط در تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات در دستور کار باشد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه ۶ مرداد در ‌خوزستان و جنوب ایلام، افزایش دما به بیش از ۴۹ درجه، جنوبی شدن جریانات جوی و افزایش رطوبت و شرجی ‌در مناطق ساحلی ‌پیش‌بینی ‌می‌شود که تا روز جمعه ادامه دارد، اثر آن بالا بودن دمای احساسی و رخداد دمای بیش از ۴۹ درجه است که ‌توصیه می‌شود صرفه جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضروری به خصوص در ساعات ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی و اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت‌ها در فضای باز و حساس به گرمای شدید، در دستور کار باشد.

گودرزی اضافه کرد:‌ از ۶ مرداد تا پایان هفته، دما در استان‌های خوزستان و جنوب ایلام افزایش می‌یابد و با افزایش رطوبت در این مدت در استان‌های واقع در سواحل خلیج فارس هوا شرجی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: ‌روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

وی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۱۴ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود. 

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد شرقی، سرعت باد ۷ کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۱۲ درصد است. 

گودرزی افزود: روز آینده آسمان تهران کمی ابری، گاهی وزش باد و اوایل شب افزایش ابر و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین احتمال بارش پراکنده در فردا شب وجود دارد؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۹ و ۲۹ درجه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس