چین

به دلیل بارش سیل آسا و همچنین وزش باد شدید، صدها پرواز در پکن لغو و مدارس و مکان های گردشگری این شهر روز دوشنبه تعطیل شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دلیل بارش سیل آسا و همچنین وزش باد شدید، صدها پرواز در پکن لغو و مدارس و مکان های گردشگری این شهر روز دوشنبه تعطیل شدند.

مقامات محلی در حالی که پایتخت چین با بزرگترین طوفان خود در سال جاری روبرو بود به شهروندان هشدار دادند که در خانه خود بمانند.

در بعضی مناطق ۱۰۰ میلی متر باران در طول روز پیش بینی شده است و ردیاب هواپیمایی VariFlight لغو حدود ۷۰۰ پرواز را در دو فرودگاه این شهر ثبت کرد.

مقامات هواشناسی در مورد "طوفان شدید و باران" به همراه رعد و برق از اواخر روز یکشنبه تا عصر دوشنبه در پکن و مناطق مجاور هشدار داده بودند.

رانش زمین در یکی از مناطق شمالی این شهر نیز گزارش شده است. شبکه تلویزیونی دولت چین CCTV تصاویر راه هایی که با سقوط سنگ های بزرگ مسدود شده است را پخش کرد.

به گفته این شبکه تلویزیونی، باران و طوفان شدید موجب توقف تلاش ها برای پاکسازی راه ها شده است.

کودکان در حالی در خانه ماندند که مهد کودک ها، مدارس ابتدایی و متوسطه این شهر روز دوشنبه تعطیل شدند.

جاذبه های گردشگری مشهور از جمله بخشی از دیوار بزرگ چین نیز تعطیل شد و فعالیت برخی از خانه های روستایی مخصوص گردشگران نیز به حالت تعلیق درآمد.

رسانه های دولتی همچنین اعلام کردند که برخی از قطارهایی که بدون راننده و در حالت خودکار در پکن فعالیت می کردند به حالت دستی در آمدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس