کد خبر 1158578
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
چرا بارسا و رئال صدرنشین لالیگا نیستند ؟/ بررسی دقت پایین مهاجمان زیدان و کومان +فیلم

بارسلونا و رئال مادرید با اختلاف بیشترین تعداد موقعیت گل از دست رفته را در لالیگا به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش مشرق، رئال مادرید یک‌شنبه شب مقابل ایبار به برتری 3 بر یک رسید و به صدرجدول نزدیک شد. در جدول لالیگا اتلتیکو مادرید با 12 بازی و 29 امتیاز صدرنشین، رئال مادرید با 14 بازی و 29 امتیاز دوم و بارسلونا با 13 بازی و 21 امتیاز در رده پنجم قرار دارد.

بارسلونا و رئال مادرید به همراه رئال سوسیداد با 25 گل در صدر بیشترین گل زده در لالیگا قرار دارند و نکته جالب این است که آنها جزو بدترین تیم‌ها در دقت گلزنی در مقابل دروازه هستند.درست است در خط دفاعی بازیکنان کومان و زیدان اشتباهات فاحشی به ثبت رسانده‌اند و شاید علت اصلی باخت تیمشان در هفته‌های گذشته نام بگیرند، اما در خط تهاجمی نیز بازیکنان رئال و بارسا دقت و عدم تمرکز بسیار پایین را به ثبت رسانده‌اند که این مسئله جای تحلیل دارد. 

در گزارش زیر سعی داریم از سوی کیفیت پایین و دقت کم مهاجمان رئال و بارسا، نتایج 2 تیم را بررسی کنیم. 

طبق آمار منتشر شده، بارسلونا و رئال مادرید تاکنون 43 موقعیت گلزنی ایجاد کرده‌اند که آبی‌اناری‌ها 29 بار و کهکشانی‌ها 28 بار توپ را از دست داده‌اند.

میزان شوت بارسلونا در هر بازی به طور میانگین 16.4 بوده که تنها 7 شوت درون چارچوب است. با این آمار کاملاً مشخص است که چقدر دقت در خط تهاجمی بارسلونا پایین بوده و می‌توان صحبت کومان در خصوص عدم گلزنی مهاجمانش را متوجه شد. سرمربی بارسلونا پس از عدم دقت مهاجمان در مقابل دروازه در چند بازی به انتقاد از آنها پرداخت و مدعی شد که بارسلونا نباید چنین شانس‌هایی را از دست بدهد.

بیشتر بخوانید:

۴ بازیکن بارسلونا مورد غضب کومان

از طرف دیگر رئال مادرید نیز دقت پایینی در مقابل دروازه به ثبت رسانده است. از هفته‌ اول تیم زیدان نشان داد که چقدر مقابل دروازه بی‌دقت و کیفیت بازیکنان خط تهاجمی پایین است. به جز بنزما که این فصل درخشان‌ ظاهر شده، در خط حمله بازیکنانی چون وینیسیوس، ادن ازارد، مارکو آسنسیو، رودریگو، ماریانو و یوویچ آمار ضعیفی به ثبت رسانده‌اند. بر اساس گزارش سایت هواسکورد باشگاه رئال مادرید میانگین در هر بازی 13.5 شوت به ثبت رسانده که تنها 4.6 شوت‌ها به درون چارچوب شلیک شده است.

طبق آمار منتشر شده تونی کروس 26 موقعیت گل و لوکا مودریچ 23 (روی هم 49) شانس موقعیت گل در این فصل ساخته‌اند که تنها منجر به 2 گل شده است. اما از طرف دیگر کریم بنزما به دومین بازیکن تاریخ مادرید بدل شد که توانسته در 30 بازی برای رئال هم گل بزند و هم پاس گل بدهد. نفر اول کهکشانی‌ها کریستیانو رونالدو است که موفق شده 44 بار این کار را انجام دهد.

طبق گزارش سایت هواسکورد نمره خط تهاجمی رئال مادرید در طول این 14 بازی، 6.82 بوده (در رده دوم) و بارسلونا در 13 بازی 6.77 (در رده سوم) بدست آورده است. اتلتیکومادرید با دقت بالاتر در خط حمله و وجود زوج موفق لوئیس سوارس و ژائو فلیکس نمره 6.89 را ثبت کرده است.

در زمینه دریبل و رد کردن بازیکن نیز بارسلونا با اقتدار در صدر قرار دارد. بازیکنان تیم کومان در هر بازی 13.9 دریبل موفق به ثبت می‌رسانند ولی باز هم در گلزنی ناموفق عمل می‌کنند.روی بازیکنان بارسا در هر بازی 14 بار خطا می‌شود که از این حیث در لالیگا پس از والنسیا، ختافه، هوئسکا، سویا و رئال بتیس، بارسلونا در مقام ششم ایستاده است. 

اما رئال مادرید نیز در دریبلینگ و رد کردن بازیکن در رده دوم ایستاده است. طبق آمار جالبی که اخیراً منتشر شد، لوکاس واسکز پس از مسی بیشترین دریبل موفق را به ثبت رسانده است. تیم زیدان با 12.4 دریبل موفق در هر بازی پس از بارسا در رده دوم قرار گرفته است و جالب اینجاست میزان خطا روی بازیکنان این تیم 10.7 بوده که آنها را در لالیگا به رده نوزدهم جدول فرستاده است. 

طبق تحلیل‌هایی از باشگاه‌های بارسلونا و رئال مادرید منتشر می‌شود، مشکل بزرگ این 2 تیم ضعف خط تهاجمی است. این ضعف در بارسلونا شاید به ذهنیت، روحیه بازیکنان و اتفاقاتی که اخیراً در باشگاه رخ داده، ربط پیدا کند. البته فروش سوارس، یکی از مهمترین مهره آنان در گلزنی، ضربه بزرگی به بدنه تیم کومان وارد کرده و نباید از مصدومیت طولانی مدت آنسو فاتی نیز بگذریم.

در تیم رئال مادرید عدم خرید بازیکن در پنجره تابستانی به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ بودجه برای تابستان 2021 یکی از اصلی‌ترین دلایل ضعف خط تهاجمی است. البته کمتر کسی فکر می‌کرد که آسنسیو به این شکل افت کند و دیگر نتواند درخشش انتهای فصل 2019-2020 را تکرار کند. ناآمادگی ادن هازارد و تبدیل شدن او به گرت بیل جدید باشگاه نیز جزو نقاط تاریک خط تهاجمی رئال مادرید است. 

البته با تمام این تفاسیر، تیم زیدان توانسته مشکل گلزنی خود را تا حدودی حل بکند ولی برای قهرمان شدن در لالیگا و خصوصا لیگ قهرمانان اروپا هر تیمی نیازمند ستاره‌هایی است که دقت و کیفیت بالایی در مقابل دروازه حریفان از خود به نمایش گذارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس