سخنگوی ارتش صهیونیستی - کراپ‌شده

سخنگوی عرب‌زبان ارتش صهیونیستی در ویدئویی به تجزیه و تحلیل واژه «التطبیع» (عادی‌سازی) پرداخت و شاهد مثالی از آیه قرآن از زاویه دید خود آورد.

به گزارش مشرق، «آویخای ادرعی» سخنگوی عرب‌زبان ارتش صهیونیستی امروز (جمعه) به بهانه روز جهانی زبان عربی، به تجزیه و تحلیل کلمه «التطبیع» که در خصوص عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به کار می‌رود پرداخت.

او در ابتدا به نقل از «ابن تیمیه» مفتی معروف سلفی، گفت: «زبان عربی شعار اسلام و مسلمانان است و زبان مهم‌ترین ویژگی امت‌هایی است با انتخاب راه مستقیم از دیگران متمایز شدند. زبان عربی زیبایی، فرهنگ و ریشه دارد و امروز می‌خواهیم در خصوص معنا و مصداق واژه "التطبیع" تأمل کنیم که این روزها بسیار به کار می‌رود».

این مقام صهیونیستی سپس گفت، کلمه «التطبیع» از ریشه «ط.ب.ع» به معنای عادی‌سازی و طبیعی‌سازی امور و قراردادن یک شی در محل و جایگاه مناسب است و زمانی که واژه «التطبیع» میان کشورها به کار می‌رود، به این معناست که آن‌ها به سمت عادی‌سازی روابط پیش می‌روند.

ادرعی پس از سخن راندن بسیار در خصوص این کلمه، گفت که عادی‌سازی روابط یعنی دیگر دشمنی نباشد و روابط اقتصادی، فرهنگی، نظامی و سیاسی برقرار شود. او مدعی شد که عادی‌سازی و به قول او «صلح» با طبیعت انسان هماهنگ است و در ادامه سازش را مساوی با «صلح» دانست.

سخنگوی ارتش صهیونیستی، سپس به یک آیه از قرآن کریم اشاره کرد تا مقصود خود را در قالب کلمات قرآن به مخاطب القا کند. او در حالی که به طور ضمنی اذعان کرد که قرآن کریم سخن خداوند است، گفت: «خداوند متعال گفته است "یا ایها الذین آمنوا ادخلوا فی السلم کافه" »

این مقام صهیونیست پیش از این نیز بارها تلاش کرده است تا با سوءاستفاده از آیات قرآن کریم و عبارت «صلح» سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را در چارچوب پیام اسلام جلوه دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    28 0
    شهرت قوم یهود در تاریخ در تحریف ادیان الهی به نفع منافع خودشان است از گوساله سامری تا امروز هم این شهرت ننگین را حفظ کرده اند
    • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      8 0
      دقیقا ، ضمنا چیزی رو می گه که خودشم قبول نداره، قومی که بقول قرآن کریم ، مثل الذین حملوا التورات ثم لم یحملوها کمثل الحمار یحمل اسفارا‌ مشخصه اشان است . آیه ۲۰۸ سوره بقره رو تقطیع میکنه برای تفسیر آبکی تطبیع و ادامه اش رو نمیخونه و صد البته آیاتی که مشخصا منع پذیرش ولایت و دوستی یهود هست همچنین عاقبت طه یهود با مسلمانان ( مائده ۵۱ و ۸۲ ) . زندگی این افراد و اذنابشان در تحریف و تقطیع و جعل و فریب و جنایت و خباثت کفر و شرک و فساد خلاصه میشه
  • ..... IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    .
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      31 6
      همین نقطه هم واسه پاسخ به یک خوک حرامزاده صهیونیست زیاده. اگر مردم دنیا بدونن این صهیونیستها چه نجاستهایی هستن اجازه نمیدن یک نفرشون حتی جنازش روی کره زمین دفن بشه چه برسه به این که زندگی کنه
  • احمد IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    27 1
    برای ما تاجزاده و زیباکلام از این حرفها میزنن.
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    13 4
    طبع و ختم در قرآن مخصوص دلهای نژاد پرستان صهیونیست است که امکان راهیابی به ساحت حقیقت دین خاتم را ندارند .
  • ق IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    13 2
    (یا ایها الذین آمنوا فی السلم کافه ولا تتبعوا خطوات الشیطان انه لکم عدو مبین) یاللعجب خود شیطان زبان به تفسیر آیات مربوط به خود گشوده.
  • مجتبی IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    26 3
    ابن تیمیه از عاملان یهود در بین مسلمین کسی است که علمای هم عصرش او را تکفیر کردند و به زندان انداختند و در زندان به درک واصل شد. به اجماع مسلمان ها ابن تیمیه زندیق و کافر است. این ابله به اراجیف ابن تیمیه برای مسلمان ها استناد میکند!
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    21 2
    مرگ بر اسرائیل
  • NZ ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    2 0
    اين ويدئو خيلی نياز به فهم از زبان عربی ندارد چون مسائل واضحتری وجود دارد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس