طلسم‌های سنگین بر پای فوتبال ایران/ اعداد عجیب قهرمان نشدن تیم‌ها

فینال رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی بین پرسپولیس و اولسان هیوندای کره‌جنوبی برگزار خواهد شد که تیم‌های ایرانی تاکنون عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب نکرده اند.

به گزارش مشرق، رقابت‌های فوتبال در قاره کهن تاکنون با عناوین و روش‌های مختلفی برگزار شده است که معمولاً دنبال کننده سبک و روش برگزاری بازی‌ها در اروپا بوده است و از سال ۲۰۰۲ تاکنون در قالب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار شده است.

هر چند در مسابقات باشگاهی و جام باشگاه‌های آسیا تیم‌های استقلال و پاس عنوان قهرمانی قاره کهن را برای ایران به ارمغان آورده‌اند اما از سال ۲۰۰۲ تاکنون که مسابقات با عنوان «لیگ قهرمانان آسیا» به فعالیتش ادامه داده است، هیچ تیمی از ایران نتوانسته عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

البته تیم‌های سپاهان، ذوب آهن و پرسپولیس با راهیابی به فینال این مسابقات در آستانه کسب این عنوان ارزشمند قرار گرفته‌اند اما در گام آخر نتوانستند از پس حریفان خود بر بیایند و دست شان از رسیدن به جام کوتاه ماند.

بیشتر بخوانید:

گزارش رویترز از دیدار پرسپولیس در فینال آسیا

حالا هواداران پرسپولیس و علاقمندان به فوتبال در ایران امیدوارند پرسپولیس بتواند این طلسم ۱۹ ساله را بشکند و برای نخستین بار عنوان قهرمانی لیگ آسیا را به ایران اختصاص دهد.

از آخرین باری که یک تیم ایرانی موفق شد عنوان قهرمانی آسیا را به خود اختصاص دهد حدود ۲۷ سال می‌گذرد. این در حالی است که تیم ملی فوتبال ایران هم سالهای زیادی است که نتوانست عنوان قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص دهد.

تیم فوتبال پاس تهران که قهرمان آسیا شد

عناوینی که تاکنون توسط تیم‌های ایرانی در مسابقات مختلف آسیا کسب شده به شرح زیر است:

* مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا ۱۹۷۱-۱۹۶۷
قهرمانی:
تاج ۱۹۷۰

سومی:
تاج ۱۹۷۱

* جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۰۱-۱۹۸۵
ق هرمانی:
استقلال ۹۱-۱۹۹۰
پاس: ۹۳-۱۹۹۲

نایب قهرمانی:
استقلال ۱۹۹۱
استقلال ۹۹-۱۹۹۸

سومی:
پرسپولیس ۹۱-۱۹۹۰
پرسپولیس ۲۰۰۰-۱۹۹۹
پرسپولیس ۰۱-۲۰۰۰
استقلال ۰۲-۲۰۰۱

چهارمی:
سایپا ۱۹۹۵
پرسپولیس ۹۸-۱۹۹۷

* جام برندگان جام ۲۰۰۱-۱۹۹۰
قهرمانی:
پرسپولیس ۹۱-۱۹۹۰

نایب قهرمانی:
پرسپولیس ۹۳-۱۹۹۲

چهارمی:
استقلال ۹۷-۱۹۹۶
استقلال ۰۱-۲۰۰۰

* لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۲ - تاکنون

تصویری از بازیکنان دو تیم پرسپولیس و کاشیما در فینال سال ۲۰۱۸ آسیا که منجر به قهرمانی تیم ژاپنی شد

هر چند پرسپولیس پیش از این یک بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد اما در مصاف با نماینده ژاپن نتوانست به برتری برسد و به نایب قهرمانی اکتفا کرد. حالا این تیم که آخرین قهرمانی اش در آسیا به حدود ۳۰ سال قبل برمی گردد، امیدوار است این بار حریف کره‌ای را شکست دهد و طلسم‌های سنگین بر پای فوتبال ایران را بشکند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس