روزی که استقلالی‌ها به خاطر جشن قهرمانی آسیا جریمه شدند

۳۲ سال پیش در چنین روزی استقلال قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد.

به گزارش مشرق، ۳۲ سال پیش در چنین روزی استقلال قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد. در آن سال‌ها لیگ قهرمانان آسیا با نام جام باشگاه‌های آسیا برگزار می‌شد و جالب است بدانید که استقلال در سال ۱۳۷۰ دو بار به فینال آسیا رسید!

بار اول آنها در داکای بنگلادش با پیروزی مقابل لیائونینگ چین قهرمان آسیا شدند و بار دوم با شکست مقابل الهلال عربستان در ضربات پنالتی به نایب قهرمانی رسیدند. در واقع فاصله برگزاری این دو تورنمنت نزدیک به هم بود و استقلال در عرض یک سال شمسی دوبار به فینال آسیا رسید که حاصل آن یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی با منصور پورحیدری بود.

نکته عجیب اینکه استقلالی‌ها وقتی در داکای بنگلادش قهرمان شدند، دور زمین با پرچم ایران دویدند و به قول معروف دور افتخار زدند اما در پایان مسؤولان برگزاری مسابقات به خاطر اینکه استقلالی‌ها چمن را خراب کرده‌اند، آنها را جریمه کردند!

کاپیتان استقلال در آن تورنمنت شاهین بیانی بود که جام قهرمانی را بالای سر برد. عباس سرخاب به عنوان بهترین بازیکن مسابقات، صمد مرفاوی به عنوان آقای گل مشترک، مجید نامجو مطلق به عنوان تکنیکی‌ترین بازیکن تورنمنت و احمدرضا عابدزاده به عنوان بهترین دروازه‌بان مسابقات انتخاب شدند.

این آخرین قهرمانی استقلال در آسیا بود و بعد از آن آبی پوشان فقط یک بار با ناصر حجازی به فینال رسیدند که آنجا مغلوب نماینده ژاپن شده و باز هم به عنوان نایب قهرمانی رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 1
    ای کاش فوتبال را در کشور ما به نفع تیم سوگلی وزارت ورزش مهندسی نمی کردند تا بازهم تیم استقلال که محبوب 85 میلیون ایرانی است، بتواند افتخار آفرینی کند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس