سلطانی فر

سی و هشتمین دوره لیگ قهرمانان آسیا هم به پایان رسید و برای فوتبال ما چند سوال پاسخ داده نشده باقی ماند.

به گزارش مشرق، ۲۸ سال قهرمان نشدن در رقابت های باشگاهی آسیا شرایطی را در فوتبال کشورمان به وجود آورده تا در نمایش برخی رفتارها و گفتارها شاهد مسائلی باشیم که به جای کمک به رشد و توسعه فوتبال تولید حاشیه می کند.

درست است که رسیدن تیم های ایرانی به فینال لیگ قهرمانان آسیا با توجه به طولانی شدن عدم حضورمان در بازی نهایی این مسابقات یکی از دلایلی است که باعث می شود این حضور در فینال جنبه پررنگ تری به خود بگیرد اما آیا واقعا منطقی است حضور یک تیم ایرانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا تا این حد بزرگ شود که جنبه ملی به خود گیرد؟

در هیچ کجای دنیا شاهد چنین مسائلی نیستیم که حضور یک تیم باشگاهی در رقابت های قاره ای تبدیل به یک مسئله ملی و امنیتی شود و کوچکترین اتفاقات پیرامون آن حساسیت زا شود.

رقابت های باشگاهی در عرصه بین المللی جنبه کاملا هواداری دارد. درست است که درخشیدن یک تیم و در پله بعدی قهرمانی آن در قاره برای اعتلای فدراسیون آن کشور مفید است و باعث ارتقای لیگ آن کشور می شود اما در هیچ کدام از کشورها و قاره ها چنین موردی را نمی توانید یافت کنید که این موفقیت ها و این عرصه های رقابتی تبدیل به موضوع ملی شود و از طرفداران تیم های دیگر هم بخواهند که از تیم راه یافته به فینال حمایت کنند.

حالا تصور کنید در چنین شرایطی وزیر ورزش یک کشور برای تماشای یک دیدار در محل برگزاری مسابقه حاضر شود.

تکلیف فوتبال اروپا که مشخص است و تاکنون در هیچ یک از دوره های رقابت های لیگ قهرمانان اروپا سابقه نداشته وزیر ورزش یک کشور به حمایت از تیم باشگاهی کشورش در ورزشگاه حاضر شده باشد که در نهایت بخواهد با جام قهرمانی عکس یادگاری بگیرد و یا موقع اهدای مدال خودی نشان دهد.

در قاره آسیا هم چنین موضوعی سابقه نداشته است مگر اینکه تیمی در بازی فینال میزبان بوده باشد و وزیر کشور مورد نظر به این بهانه در ورزشگاه حاضر شده باشد و طور کلی و عمومی حضور نفر اول ورزش یک کشور در یک رقابت بین المللی باشگاهی مسوبق به سابقه نیست و در عرف فوتبال جهان چنین چیزی محلی از اعراب ندارد.

با توجه به جمیع این شرایط سوالی که برای ما مطرح می شود این است که چرا باید وزیر ورزش ایران به بهانه حمایت از یک تیم باشگاهی راهی قطر شود تا یک بازی فینال را از نزدیک تماشا کند؟

آیا حضور مسعود سلطانی فر در روند بازی تاثیری داشت؟ آیا او قرار بود در مسائل فنی تیم نظر راهبردی دهد؟ حمایت از یک تیم باشگاهی مفهمومش این است که وزیر ورزش یک مملکت حتما برای تماشای مسابقه در ورزشگاه حاضر شود؟ آیا وزیر ورزش می تواند این تضمین را دهد برای همه تیم های باشگاهی این وقت را بگذارد؟

به نظر می رسد در روند تصمیم گیری ها برای حمایت از باشگاه ها باید تجدید نظر اساسی شود و این نگاه های ملی افراطی که منجر به بروز حساسیت هایی می شود و جریان دو قطبی شدن را ایجاد می کند برداشته شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    30 1
    چه سوالیه پرسیدی؟ خب معلومه رفته بازی بچه هاشو ببینه. یادمه استقلال بدبخت دو سال پیش و دوره قلعه نویی با تعویض سه هواپیما رفت شرق آسیا و برگشت ولی برای اینها چارتر کردند و بهترین هتل و ... ذوب آهن بیچاره که مثل یتیم و بدبختها رفت فینال! نه بوقی نه سوتی ...هیچی
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    20 0
    بابا مسعود دیگه ازش چه توقعی دارین دلش برای نور چشمیاش تنگ شده بود
  • حامد IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    18 0
    یه بابا همیشه بازی بچه هاشو نگاه میکنه
  • ناشناس IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    17 0
    رفته بود از فرزند ضعیفش حمایت کنه اما روسیاهی به زغال ماند.
  • AT ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    6 0
    رقابت های باشگاهی در عرصه بین المللی جنبه کاملا هواداری دارد و جناب وزیر ورزش هم یکی از هواداران تیم پرسپولیس هستند !
  • امید IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    9 0
    بابا مسعود سال دیگه وزیر نیستی که بازی لنگی های عزیز دردونت را ببینی.
  • وحید IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    5 0
    عهههههههههههههه شکر خدا بالاخره یه جا دیدیم که این سوالو که چن ساله همه تیما دارن میپرسن از یک تریبون عمومی پرسید دمتون گرم والا ولی کی پاسخ گو باشه
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    5 0
    چهار دوره قهرمانی پرسپلیس با این وزیر لونگی محقق شد. هرموقع که تیم استقلال در لیگ داخلی وقهرمانی آسیا داشت جون می گرفت این وزیر کچل با بودجه ندادن و مدیران نالایقی که خودبرای استقلال گذاشته بودبه استقلال ضربه زدند تا لونگ قهرمان بشه(البته از عملکرد دوران هم نباید دراین مسئه گذشت). تازه افتخارات این تیم در مقام نایب قهرمانی به استقلال رسیده وتیم پاس از آنها بالاتر است. باور ندارین یکسری به رتبه های تیم های آسیایی در سایت AFC بزنید ببنید استقلال کجاهست و پرسپلیس کجاست. این وزیر قهرمانی پرسپلیس را درآسیا به گور می برد.
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    5 0
    خب یک پدر همه جا باید برای حمایت بچه هاش حضور داشته باشه دیگه -این مورد فقط تو ایران اتفاق میفته که چند تا وزیر علنا برای تیم شون پست میزارن و حمایت میکنن و میرن ورزشگاه -در چند تیمشون قهرمان نمیشه و موجبات خنده و شادی ما رو فراهم میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس