کد خبر 1155754
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
بورس نمایه

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با افتی ۲ درصدی کانال ۱٫۵ میلیون واحدی را از دست داد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با بیش از ۲ درصد افت کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را از دست داد. شاخص کل هم‌وزن نیز امروز حدود یک درصد کاهش داشت.

بیشتر بخوانید:

افزایش سرمایه ۴ شرکت بورسی

معاملات امروز بورس در حالی با معامله بیش از ۱۴.۶ هزار میلیارد تومان به پایان رسید که سه نماد فملی، فولاد و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. معاملات امروز که با رشد چند هزار واحدی شاخص آغاز شد در ادامه با افزایش عرضه مواجه شد و در نهایت با بیش از ۳۰ هزار واحد افت به کار خود پایان داد.

نکته مهمی که در بازار امروز وجود داشت، عرضه سنگین حقوقی‌ها بود که در ادامه روند عرضه روزهای گذشته بارها صف‌های خرید را عرضه کردند. در معاملات امروز فرابورس نیز که با بیش از یک درصد افت شاخص این بازار همراه بود، آریا، زاگرس و مارون بیشترین تاثیر منفی را داشتند. این در حالی است که خبر عرضه اولیه اپال در روز چهارشنبه نیز اثری منفی بر بورس داشت و برخی از سهامداران از حالا به منظور جمع‌آوری نقدینگی چوب حراج به سهام خود زدند.

امروز نمادهای گروه بانکی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و بعد از آن گروه خودرویی و گروه فلزات اساسی قرار داشتند. این در حالی بود که در میان نمادهای بورسی وپارس، وتجارت و خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

با افت ۳۰ هزار واحدی امروز شاخص، به نظر می‌رسد مجددا شاخص کل برای ادامه روند صعودی خود با چالش مواجه باشد.

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    12 0
    متاسفانه این چند ماهه از فروش های سنگین حقوقی ها و اردرهای ترس فراوان و نهایتا دستکاری قیمتی توسط دولت سخت متضرر شدیم. متاسفانه دولت و مجلس هم به بیان اطلاع داشتن از نابه کاری حقوقی ها و دولت در بورس خبر دادند. متاسفانه خبر داشتند ولی کسی را محاکمه نکردند و این روند ادامه پیدا کرده.
  • محمد IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    17 0
    عرضه حقوقی ها انجام شد که دلار و طلا و قیمت خودرو سقوط نکنه. چه هماهنگ با دشمن عمل می کنن.این جماعت هیچ اهمیتی به وضعیت معیشتی مردم نمیدن.خدا ازشون نگذره
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 0
    سلام خدمت دوستان امروز داشتم در خصوص ماهیت عرضه اولیه فکر می کردم یادم به برجام افتاد دیدم یک ارتباط عمیقی وجود دارد به این شکل پذیرش برجام عزت کشور را هدف گرفته و سراسر باخت بود و رهبری و مردم رو تحت فشار وادار کردند حمایت کنند و چند وقتی است همین سیاست خرید عرضه اولیه هم که دست اندازی به رشد بورس هست و عامل منفی شدن بازار عزت سهامدارا رو هدف گرفته به خاطر ۷ یا ۵۶ یا ۷۷ سهم مردم هجوم میارن برای فروش سهام بنیادی که چند روزی پشت سر هم بتونند از عرضه اولیه مثبت بخورند غافل از اینکه کل بازار مثلا به مقدار تمام پرتفوی یعنی میلیون ها تومان هر نفر منفی میشه که بازار امادگی لازم برای خرید عرضه اولیه پیدا کند و این طعمه گزاری فریبنده سرتاسر مکر و حیله گری است ....
  • فرشید IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    سلام دوستان با جمع‌بندی نکاتی میشه فهمید که قرار نیس بازار سقوط کنه و فقط فریب سهامدار و چپاول اونا توسط حقوقی مدنظر بوده دقت کنید که قراره دارا سوم بیاد با وجود صندوق پالایشی چطور ممکنه ملت اعتماد کنن::: دوستان عزیزم از اول قرار بود سهام دولت در پالایشی‌ها بصورت بلوکی و به نور چشمی‌ها واگذار بشه که بخاطر سهم‌خواهی صاحبان قدرت وارد چالش شد و شد صندوق پالایشی و الان‌هم طوری نشده با پول ملت فقیر و بدبخت این صندوق تاسیس و عرضه شد و چندماه پول ملت خوابید و با توجه به تخعیفی که از اول شاملش شد هروقت رسید به ۵۰ درصد و اکثر مردم با ضرر فروختن با خیال راحت پروژه میکنن و حداقل حداقل دو برابرش میکنن و قفل صف خرید و اخرشم میگن مقصر مردم هستن دیدشون بلند مدت و میان‌مدت نیس و کسایی که صبور بودن سود کردن و در واقع خودشون و نورچشمی‌ها سود کردن مورد دوم به اعلام عرضه اولیه اپال دقت کنید چطور تاریخ و ساعت و تعدادسهم و نقدینگی مورد نظر رو اعلام میکنن و درست در ساعتی که باید عرضه بشه لغو میشه ؟؟؟ چونکه با حربه سهامدار خرد بخت برگشته رو وادار کردن سهامشو با هر قیمتی شده بفروشه و عده‌ای حرومخور به سهامی که راه نمیداد برسن با قیمت دلخواه دوم کلی کارمزد خرید د فروش عاید دولت بشه سوم بازم مقصر هیجان ملته و بهترین بهانه برای کنترل و پایین نگه داشتن شاخص که مقصود اصلی جلوگیری از خروج مردم از بازاره چون طرف دوهزار ضررش کم شده بود چندین برابر بهش اضافه کردن شما کمی فکر کنید قطعا به این نتیجه میرسید که دارا سوم با وجود عرضه اولیه سنگینی مثل اپال خریداری نداره پس باید لغو میشد خلاصه خدمتتون عارضم که بیشتر از تحلیل تکنیکال تصمیمات حضرات رو با جزییات بررسی کنید به نتایج خوبی میرسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس