کد خبر 1155761
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
بورس نمایه

​​​​​​​بورس امروز ۲۴ آذر ۹۹ یک عقب گرد کم سابقه‌ای را تجربه کرد و شاخص کل کانال ۱.۵ میلیون واحدی را از دست داد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، فردین آقابزرگی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه گفت: یک مقدار بازار بیش از اندازه نسبت به نوسانات نرخ ارز حساس شده است. وی ادامه داد: با توجه به صحبت‌هایی که منتشر شد مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا ابراز علاقه به از سر گیری مراودات تجاری با ایران کرده است، این تصور در فعالان بازار ایجاد شد که به یکباره نرخ ارز و دلار ریزش خواهد کرد و همین موضوع موجبات ریزش بورس امروز را فراهم کرد. آقابرزگی با اشاره به اینکه هر چند کاهش نرخ ارز و دلار در بلندمدت به نفع اقتصاد کشور است، افزود:، اما متاسفانه باید گفت که این اتفاقات به دلایل بسیاری از جمله سیاست‌های دوگانه غرب و آمریکا هیچگاه محقق نشده است. درست مثل زمانی که اعلام شد بایدن انتخاب شود اوضاع مراودات ارزی و بین المللی بهتر خواهد شد تاکنون این اتفاق نیفتاده است. به همین دلیل من فکر می‌کنم که بازار به اشتباه این تصور را دارد که نرخ ارز کاهش خواهد یافت.  

بیشتر بخوانید:

افزایش سرمایه ۴ شرکت بورسی


این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به کسری بودجه ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی سال آینده، اظهار داشت: به شدت اثر مستقیم بر روی نرخ ارز دارد و اگر کسانی فکر می‌کنند که نرخ ارز کاهش یابد به تبع آن بورس هم ریزش خواهد کرد، باید بدانند که این تحلیل ناصحیح است و این فضایی که در بورس به وجود آمده است به سرعت تغییر خواهد کرد.

آقابزرگی در پاسخ به این پرسش که چقدر عملکرد بازارگردان ها، معاملات الگوریتمی و نوسانگیری در ریزش بورس امروز تاثیر داشت، گفت: اثرات عملکرد بازارگردان ها، ربات ترید و الگوریتم ترید بر بورس در حال حاضر به مراتب بسیار کمتر از اثر نرخ ارز می‌باشد. البته عملکرد ربات ترید و الگوریتم ترید به نظر من برای بورس به دلیل محدودتر کردن دامنه نوسان مناسب می‌باشد.  

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که آیا بورس مثبت خواهد شد یا خیر، هم گفت: من فکر می‌کنم بازار به سرعت باز خواهد گشت، ولی این بازگشت به معنی رشد شارپی نیست و بازار تعادل خود را به سرعت به دست خواهد آورد.  

منبع:نبض بورس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمران IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    14 3
    مدیربت بورس دست یک عده رانتی ونزول خور افتاده است تا سرمایه های مردم را ببلعند
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      8 0
      دنده عقب رفتن کار این دولت است
  • احمد IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    8 0
    اگر دژ پسند بگذارد
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    10 0
    بازارگردان ها هر غلطی می خواهند تو بورس می کنند بعد میگید تاثیر چندانی ندارند؟ کل حقیقی های یک سهم هم قسم بشوند جلوی سرمایه بالای حقوقی ها نمی توانند عرض اندام کنند. متاسفانه سازمان بورس باز هم در خواب ناز به سر می بره.
  • احمد IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    4 0
    از اواسط مرداد که بورس از کانال 2100 به 1200 کاهش یافت اکثر کارشناسان مالی مرتب اظهار کردند بازار خوب خواهد شد!! آلان 4 ماه گذشته اما بازار کماکان با قبل فاصله معنی دار دارد.
  • Mosta IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    ونیرو چرا اینقدر ریزش کرده مثله اینکه صاحب نداره تا کی میخاد بیاد پایین
  • محمود IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    سلام خدمت دوستان امروز داشتم در خصوص ماهیت عرضه اولیه فکر می کردم یادم به برجام افتاد دیدم یک ارتباط عمیقی وجود دارد به این شکل پذیرش برجام عزت کشور را هدف گرفته و سراسر باخت بود و رهبری و مردم رو تحت فشار وادار کردند حمایت کنند و چند وقتی است همین سیاست خرید عرضه اولیه هم که دست اندازی به رشد بورس هست و عامل منفی شدن بازار عزت سهامدارا رو هدف گرفته به خاطر ۷ یا ۵۶ یا ۷۷ سهم مردم هجوم میارن برای فروش سهام بنیادی که چند روزی پشت سر هم بتونند از عرضه اولیه مثبت بخورند غافل از اینکه کل بازار مثلا به مقدار تمام پرتفوی یعنی میلیون ها تومان هر نفر منفی میشه که بازار امادگی لازم برای خرید عرضه اولیه پیدا کند و این طعمه گزاری فریبنده سرتاسر مکر و حیله گری است ....
  • Mosta IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 0
    کسی تحلیل چیزی در مورده ونیرو میدونه بگه نزدیک ۶۰ درصد زیان میشه اخ مگه
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    حقوقی ها الان چند ساله فقط دارین میخورین بزارین حقیقی ها هم یه لقمه تو این صفره پهن شده بخورن
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    2 0
    ایطوری نمیشه دارن از اعتماد مردم سواستفاده میکنن باید بریم جلو سازمان بورس اعتراض
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    بورس مگه مثبت هم میشه همیشه منفی بوده وهمینجور پیش میره
  • محمد IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    تورو خدا جلوی این سقوط آزادو یه دلسوز بگیره چکار میکنید بامردم.شتران تا کی میخواد منفی بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس