کد خبر 1155786
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
بورس نمایه

ارزش معاملات بازار امروز تحت تاثیر کاهش هر دو شاخص اصلی بازار بورس یعنی شاخص کل و شاخص هم‌وزن قرار گرفت و از مرز ۲۱ هزار میلیارد تومان گذشت.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار امروز در حالی پیگیری شد که در ابتدا شاهد افزایش نسبی تقاضا به ویژه در بخش بانکی بودیم اما رفته رفته در نیمه دوم بازار عرضه‌ها به یکباره شدت گرفت و تقریبا تمامی نمادهای شاخص‌ساز وارد دامنه منفی شدند و سهامداران برخی از نمادها نیز در صف فروش ایستادند. شاخص کل بورس در نهایت با افت بیش از ۳۱ هزار واحدی از کانال ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی پایین‌تر غلتید و وارد کانال ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی شد و شاخص هم‌وزن نیز افت افت بیش از ۴۳۰۰ واحدی را سپری کرد. ارزش معاملات امروز با جابجایی بیش از ۱۸ میلیارد سهم به بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید:

حقوقی‌ها باعث ریزش بورس شدند؟

در میان صنایع بر خلاف روزهای قبل امروز گروه بانکی هم به لحاظ حجم و هم به لحاظ ارزش پیشتاز بود. در میان نمادهای این گروه ۵ میلیارد و ۴۱۶ میلیون سهم به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان جابجا شد. گروه خودرو با جابجایی ۳ میلیارد و ۴۷۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. گروه انبوه سازی با جابجایی بیش از ۹۰۰ میلیون سهم در رده سوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت اما گروه فلزات اساسی با بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بعد از گروه بانک و خودرو در رده سوم ارزش معاملات بازار ایستاد.

در بازار بورس امروز شاهد ۱ میلیون و ۸۰۵ هزار معامله بودیم که در این معاملات ۱۴ میلیارد و ۷۹۵ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات بازار بورس از ۱۴۶۰۰ میلیارد تومان عبور کرد. نمادهای فملی، فولاد، فارس و شستا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

در بازار فرابورس نیز امروز ۹۴۰ هزار و ۸۲۰ معامله انجام شد که در این معاملات ۳ میلیارد و ۴۲۹ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات بازار فرابورس بیش از ۶۵۰۰ میلیارد تومان بود. نمادهای آریا، زاگرس، مارون و صبا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند. شاخص فرابورس در نهایت ۲۷۴ واحد کاهش یافت و به ۱۹ هزار و ۴۹۳ واحد رسید.

منبع:بااقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس