بوریس جانسون دوباره قرنطینه می شود

نخست‌وزیر انگلیس علیرغم تمدید مذاکرات تجاری برای جلوگیری از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا هشدار داد، همچنان خروج بدون توافق محتمل‌ترین گزینه است.

به گزارش مشرق، علیرغم تمدید مذاکرات تجاری برگزیت به مدت یک هفته دیگر، «بوریس جانسون» هشدار داد با توجه به باقی ماندن اختلافات درباره برخی مسائل مهم، همچنان خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا محتمل‌ترین گزینه است.

به گزارش «بی‌بی‌سی»، وی گفت: ما همچنان درباره برخی مسائل مهم فاصله زیادی داریم، اما جایی که زندگی هست، امید جریان دارد. بریتانیا قطعاً از مذاکرات کنار نخواهد رفت و فکر می‌کنم مردم از ما انتظار دارند همه تلاش خود را بکنیم.

جانسون در ادامه هشدار داد: اما هنوز محتمل‌ترین گزینه آن است که بریتانیا باید برای برگزیت بدون توافق خود را آماده کند زیرا همچنان مسائل جدی و بسیار بسیار دشوار دو طرف را از هم جدا کرده است.

وی افزود: با تمام وجود تلاش خواهیم کرد و تا جای ممکن خلاق خواهیم بود اما کاری که نمی‌توانیم بکنیم سازش درباره ماهیت اساسی برگزیت است که به معنای آن است که ما بتوانیم قوانین خود را کنترل کنیم، شیلات خود را کنترل کنیم. خیلی ساده است و فکر می‌کنم دوستان ما آن را درک می‌کنند.

او سپس تاکید کرد: ما چهار سال و نیم مشغول این کار بوده‌ایم، زمانی طولانی است. شاید در حدود دو سال گذشته شدیدتر از قبل. ما برای اول ژانویه (پایان دوره گذار) آماده شده‌ایم و هر اتفاقی بیفتد انگلیس بسیار خوب عمل خواهد کرد.

جانسون در بیانیه قبلی خود گفته بود اگر مذاکرات فعلی با اتحادیه اروپا به نتیجه نرسد، انگلیس باید برای شرایط سازمان تجارت جهانی خود را آماده کند. به این معنا که در صورت خروج بدون توافق بریتانیا، این کشور باید تحت قوانین سازمان تجارت جهانی با اتحادیه اروپا به تجارت بپردازد.  

نخست‌وزیر انگلیس و رئیس کمیسیون اروپا امروز در بیانیه‌ای اعلام کردند مذاکرات تجاری میان دو طرف در بروکسل ادامه خواهد یافت. قرار بود امروز مهلت این مذاکرات پایان یابد. 

پیشتر و با افزایش احتمال عدم توافق میان لندن و بروکسل در خصوص نحوه روابط پس خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت)، بروکسل از طرحی احتیاطی رونمایی کرد.

بوریس جانسون شب چهارشنبه برای دیدار با فون در لین و مراسم شام کاری با مقامات اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کرد اما بدون رسیدن به نتیجه‌ای قابل ملاحظه به لندن برگشت.

جانسون سپس در جلسه پارلمان تهدید کرد، اگر مقامات بروکسل از مواضع خود کوتاه نیایند، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) بدون حصول توافق انجام خواهد شد.

انگلیس ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن۹۸) رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد اما در دوره گذار که قرار است تا پایان امسال (۳۱ دسامبر ۲۰۲۰) باشد، همچنان معیارهای اصلی عضویت در این اتحادیه را حفظ خواهد کرد. 

اکنون روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت یک سال حالت گذار را سپری می‌کند و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس