تجام

در آغاز سال جدید میلادی فاجعه در انتظار میلیون‌ها مستأجری است که به طور متوسط قریب به ۶ هزار دلار بابت اجاره‌بها و قبوض خدماتی بدهکار هستند، خواهد بود.

سرویس جهان مشرق - بر اساس گزارش واشنگتن پست، پس از آنکه شرکت خدمات مالی مودیس آنالیتیکس گزارش داد که انتظار می‌رود پس از سال جدید ۱۲ میلیون مستأجر به طور متوسط ۵۸۵۰ دلار بابت اجاره‌بها و قبوض خدماتی مقروض باشند، یکی از ناظران اظهار داشت «در نبود یک بسته حمایتی کرونا ویژه خانواده‌هایی که شغلشان را از دست داده‌اند و در بحبوحه این همه‌گیری شاهد کاهش پس‌اندازهایشان بوده‌اند، میلیون‌ها نفر در آستانه یک فاجعه تمام عیار هستند».

این شرکت مالی گزارش داد پیرو یک بخشنامه فدرال درباره احکام تخلیه منازل (که در ماه سپتامبر توسط مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها اجرایی شد)، که در نبود هرگونه اقدامی از جانب سنای تحت هدایت جمهوری‌خواهان با هدف کمک به جمعیت شاغلین در تاریخ ۳۱ دسامبر منقضی می‌شود، احتمالاً تا ماه ژانویه رقم بدهی مستأجران به موجران به ۷۰ میلیارد دلار می‌رسد.

طبق گزارش واشنگتن پست، بسیاری از صاحبخانه‌ها شروع به تنظیم دادخواست‌هایی برای بیرون کردن مستأجران کرده‌اند و برخی دیگر به مستأجران پیوسته‌اند و از کنگره درخواست کرده‌اند تسهیلات بیکاری مناسب‌تری را ارائه و یک پرداخت مستقیم ۱۲۰۰ دلاری دیگر به آمریکایی‌ها را در دستور کار قرار دهد.

۷۰ میلیارد دلار کرایه عقب‌مانده

دیان یانتل مسئول ائتلاف ملی تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد در این خصوص اظهار کرد: تا پایان مدت بخشنامه تخلیه منازل، مستأجران تا سقف ۷۰ میلیارد دلار بابت کرایه عقب‌مانده بدهکار خواهند بود، که از آنچه توان پرداختش را دارند به مراتب بیشتر است... کنگره باید همین حالا بخشنامه را تأیید کرده و تسهیلات اجاره‌بها را عرضه کند.

در کنار گزارش مودیس، بانک فدرال رزرو فیلادلفیا گزارش داد که ۳/۱ میلیون خانوار که در طول این همه‌گیری با مشکل بیکاری روبرو شده‌اند، در ماه اکتبر به طور میانگین ۵,۴۰۰ دلار بابت کرایه بها و قبوض خدماتی بدهکار بودند. طبق گزارش اداره آمار آمریکا، ۲۹ درصد مستأجران سیاه‌پوست و ۱۷ درصد مستأجران لاتین اجاره‌های عقب افتاده دارند و ۲۱ درصد خانواده‌های صاحب فرزند زیر بار بدهی رفته‌اند.

واشنگتن پست در این خصوص نوشت: از وقتی سنای تحت حکومت جمهوری‌خواهان اجازه داد حقوق هفتگی بیکاری ۶۰۰ دلاری از ماه جولای منقضی شود، برخی از خانواده‌ها مجبور شده‌اند وسایلشان را به فروش بگذارند.

تلاش برای تصویب بودجه بخش ناجیزی از بدهی‌ها

جف اشتاین خبرنگار واشنگتن پست می‌گوید: پس از آنکه یک گروه دوحزبی از سناتورها یک لایحه ۹۰۸ میلیارد دلاری را پیشنهاد دادند، در روز دوشنبه قانونگذاران مذاکراتی را برای تصویب یک بسته حمایتی جدید به انجام رساندند. این بسته در حال حاضر شامل یک پرداخت هفتگی ۳۰۰ دلاری می‌شود که فقط در فاصله بین ماه‌های ژانویه یا آوریل پرداخت خواهد شد و هیچ پرداخت عقب‌مانده‌ای برای کمک به خانواده‌های بدهکار به موجران و خانواده‌های جامانده از ماه‌های اخیر صورت نخواهد گرفت. این بسته شامل ۲۵ میلیارد دلار برای کمک به پرداخت اجاره مسکن می‌شود که خیلی کمتر از مبلغی است که انتظار می‌رود این خانواده‌ها تا ماه ژانویه بدهکار باشند و فقط نیمی از مبلغی است که قانون هیروز مجلس دموکرات‌ها به مستأجران کم‌درآمد اختصاص می‌دهد. حتی یک پیشنهاد رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنا میچ مک‌کانل، هیچ مبلغی را به مستأجران شاکی اختصاص نمی‌داد.

خانواده‌های کم‌درآمد در حال رنج کشیدن هستند

مارک وولف مدیر اجرایی موسسه ملی مدیران و دستیاران انرژی، در اظهار نظری به واشنگتن پست عنوان کرد:

همه چیز مثل یک رمان چارلز دیکنز است. این داستان دارد از فقرا و رنجی که می‌کشند، می‌گوید.

دیان یانتل، رئیس و مدیر عامل ائتلاف ملی تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد، از کنگره درخواست کرد بخشنامه تخلیه منازل کنونی را تمدید کرده و تسهیلات حمایتی برای پرداخت کرایه را برای خانوارهای شاکی تأمین کند.

وی در صفحه توییتر خود نوشت:

تا پایان مدت بخشنامه تخلیه منازل، مستأجران تا سقف ۷۰ میلیارد دلار بابت کرایه عقب‌مانده بدهکار خواهند بود، که از آنچه توان پرداختش را دارند به مراتب بیشتر است. تقریباً هیچ راهی برای حفظ سرپناهشان در زمستان سال جاری وجود نخواهد داشت. کنگره باید همین حالا بخشنامه را تأیید کرده و تسهیلات اجاره‌بها را عرضه کند.

این در حالی است که تا ماه ژانویه قریب به ۱۲ میلیون مستأجر به طور میانگین ۵۸۵۰ دلار بابت اجاره‌بها و قبوض خدماتی بدهکار خواهند بود و در صورت عدم حمایت دولت آمریکا احتمال بی‌خانمان شدن آنها بسیار زیاد و حتمی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    24 4
    مگه آمریکا ابر قدرت نیست؟؟؟!!!!!!!
    • بنده خدا IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      15 3
      ابرقدرت اقتصادی هست البته روی کاغذ و با آمار و ارقام و با مکیدن خون مردم جهان. اما ثروتش بسیار ناموزون توزیع شده و بیشتر ثروت دست یک عده بسیار محدود صهیونیسم و کسانی که وابسته به اونها هستن و کانونهای قدرت هست و بیشتر مردم آمریکا از این ثروت سهمی ندارن. اگه سهمی داشتن امثال جنبش وال استریت راه نمینداختن و به شعارهای تغییر اوضاع رای نمیدادن. البته اوضاع با این شعارها تغییری هم نکرده و داره بدتر هم میشه. حداقل قبول کنیم که مردم عادی اونجا بهتر وضع کشورشون رو میدونن و میفهمن اوضاعشون خوب نیست. اما جالبه که خیلی از مردم ما که تو ایرانن به نظر خودشون آمریکا رو بهتر از خود مردم آمریکا میشناسن و فکر میکنن بهشته
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      3 2
      از اونجا فاجعه تر داخل کشور خودمون هست دور نیس برید ببینید
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    18 13
    مشرق جان ، عکس دوم زباله ها و خرت و پرتهایشان را دور ریخته اند . اثاثش در کوچه ریخته نشده ! سر ما را کلاه نگذار
    • BE ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      3 0
      تو قلب اروپا هم همینه -- این داستان کلان برنامه ریزی شده -- هر کشوری که درش شورش در آورده فرمان رو از ما بهترون میگرفتن -- هدف از بین بردن هم نوع آزادیست -- اسمش باید گذاشت ویروس ضد آزادی انسان
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    42 15
    ببین مشرق! مستاجران در ایران به معنای واقعی کلمه دارن خون گریه می کنند. نمک روی زخم نپاش!
    • رامین IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      26 8
      اونایی که منفی دادن احتمالا وضعشون خیلی خوبه... کاش یه کلاس بذارن ما هم بدونیم جچوری وضعشون خوب شده خدا کنه راه خلاف یاد ندن
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      0 0
      یقینا همینطوره چراکه ان تفکری که مردم را با 12 میلیون صابخانه میکرد توسط مردم برای کنسرت و ربنا و دیوار کشی کنار زده شد و لیبرال سرمایه داری جای ان را گرفت
  • FR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    34 14
    چرا از مستاجران ایرانی مطلب نمینویسی؟
    • GB ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      17 7
      به خودت زحمت بده برو قسمت سرچ ;)
    • FR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      13 12
      دفعه آخرت باشه با من اینطور حرف میزنی! میام اونجا را روی سرت خراب میکنم.
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      9 1
      ببخشید معرفی نکردید به جا نیاوردم جناب ماکرون :))
  • علی IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    34 30
    نمیخواد غصه بی خانمان های آمریکایی را بخوری اونا وضعشون از منو تو بهتره
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      8 19
      سه حالت داره. یا خنگی، یا مغرضی یا مواجب بگیر غربی!! تو اگه از کنار خیابون کامنت نمیزاری حتمأ وضعت اونها بهتره!!
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      17 4
      ۱۶:۲۴. خدا نگذره ازت ! ببینم مواجبت به راهه دیگه؟ که به مردم فحش میدی و هرچی لایق خودته به مردم میگی !!! واقعا وضع اجاره نشینی در ایران فاجعه هست . او اگه سطح در امد به همین منوال باشه همه باید کارتن خواب بشیم.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    38 15
    تو کشور خودمون خانواده های زیادی هستند که جهیزیه دخترشون رو فروختن تا بتونن خونه رهن و اجاره کنن
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    32 2
    در کشور ما طبق گفته مسئولان 10 میلیون مستاجر داریم که متاسفانه سال به سال افزایش میابد
    • رامین IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      15 3
      10 میلیون بار ما میشه با جمعیت 85 تقریبا 11درصد برا اونا 12 میلیون میشه 3درصد... البته خدارو شکر مستاجرای ما نگران نیستند چون مدیرامون تصمیم گرفتن 100 هزاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار تومن بهشون کمک کنن البته امیدورارم مردم صرف جوج کباب نکنن بزنن به زندگیشون مشکلاتون یدفه حل بشه...
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      4 3
      آقا رامین از شما بعیده!! ایشون گفت ایران کلا 10 میلیون مستاجر داره ( درست و غلطش با خودشون) تو مقاله نوشته 12 میلیون آمریکایی نمیتونن اجاره شونو بدن، نگفته که کل مستاجرای آمریکایی 12 میلیونه!! حتما بالای 40-50 درصدشون مستاجر هستن، پس قیاس مع الفارق نکن لطفأ. ممنون!!
  • FR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    12 4
    قصد مقایسه با ایرانو ندارم. بحث تحلیل اوضاع آمریکاست. میان مقایسه میکنن که تو آمریکا ماشین راحت میشه خرید. ولی به وضع مسکن افتضاح امریکا پرداخته نمیشه اصلا. اینه که تا میگی امریکا بی خانمان داره تعجب میکنن. اینه که یارو شب ها توی فوردش میخوابه!
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      5 10
      یا آمریکا نبودی بی خانمانها رو گوشه خیابون ببینی یا فامیلاتون و سالومه اینا یه چیزی گفتن شما هم تکرار میکنی!! خودم کلی عکس از بی خانمانهای اونجا دارم که ببینی گریت میگیره، جالبیش اینه که یبار هم پلیس منو گرفت گفت چرا ازینا عکس میگیری!! 8559
  • هاله US ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    24 12
    آخي در ايران خانواده هاي كم درآمد نداريم !
    • FR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      11 11
      وقتی در باره شرایط یک کشور صحبت میشه بحث مقایسه نیست بررسی اوضاع اون کشور مد نظره. وگرنه مشکلات ایران جای خود داره
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      11 15
      هاله خانوم چرا نداریم ولی خیلی زشته برای امریکا که ادعای ابرقدرتی میکنه اینهمه بدبخت بیچاره داره ایران یک کشور در حال توسعه هستش ولی امریکا ابرقدرته
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    12 12
    عجب اوضاع اسفناکی. مگه آمریکایی ها در رفاه زندگی نمیکنن؟
  • علی IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    27 15
    باشه باباجان ما خوبیم
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      8 11
      ببین چه خودباخته غربگرا داریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      10 16
      تو حرف نزن ماهم مثل کشورهای دیگه مشکلات داریم ومنکر مشکلات نیستیم ولی مشکل اینه که انگار تودنیا فقط کشورما ایراد داره وبقیه دارن توی رفاه زندگی می کنن همین امریکا یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهانه ولی میلیونها بی خانمان داره توی رسانه ها می ان فقط بالا شهر امریکا رو نشون میدن اگه راست میگید منطق فقیر نشین امریکا رو هم نشون بدید
  • GB ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    27 2
    یعنی نریم آمریکا؟حیف شد همه جای دنیا این فلاکت دنبال همه مستاجراس بجای چسبیدن به وضعیت مردم امریکا بچسب به اوضاع مستاجرای ایرانی و صاحبخونه های دندون گرد
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    14 14
    هنوز مونده به وضعیت مستاجرای ایرانی برسن!!!!
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    21 7
    ما خدا را شکر میکنیم که در امریکا به دنیا نیامده ایم
  • FR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    26 11
    مشرق عزیز یک سوزن هم به خودمون بزن بعد یک جواب دوز به دیگران
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      10 2
      والا همش همه دارن یه سوزن به خودمون میزنن
  • US ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    20 3
    بیان ایران زندگی کنن اخه نیست اینجا گل و بلبله و خونه متری 150 میلیون نیست!
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    26 1
    خوش به حال خودمون . راهی نداره بیان اینجا پناهنده شن؟
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    14 9
    مشرق باز شروع کرد. مطلب کم آورده
  • GB ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    15 6
    منطق بعضی کامنت ها خیلی سطحیه. یعنی این مسئله ساده رو نمیفهمن که این مطلب چهره واقعی آمریکا رو نشون میده نه چهره هالیوودی که همه د ررفاه هستن. صف های کیلومتری برای غذا گرفتن رو نمیبینن. تا یه چیز میشه میگن ایران خودمون فلانه .... آدم می مونه به این آدما چی بگه
  • ایرانی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    16 11
    اول مستاجر ها و جوانان بیکار خودمان را بگو
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    7 1
    انسانیت برای همین روزهاست، خوب بیان ایران! البته اگه مهاجران آمریکایی منع قانونی برای ورود به ایران نداشته باشن
  • محمد رضا IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    10 3
    توی رسانه ها فقط تصاویر بالا شهر نیویورک ومناطق ثروتمند لس انجلس رو نشون میدن ولی مناطق فقیر نشین امریکا رو نشون نمی دن
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    6 0
    طبق گزارش گزارشگر سازمان ملل در امور فقر درسال 2017 3ثروتمند امریکایی بیل گیتس جف بزوس وارن بافت ثروتشون از مجموع داراییهای 50درصد مردم امریکا 160میلیون نفر بیشتره طبق این گزارش ثروت خالص امریکاییهای زیادی صفر یا منفی است وسیا ستهای ترامپ فقط برای ثروتمندان امریکایی خوب بوده .
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    12 3
    چرا وقتی مشرق بدبختیای مردم امریکا رو میگه بعضی ها ناراحت میشن حالا اگه مشرق مثل سایتهای اصلاح طلب از بدبختیای مردم ایران میگفت همه خوشحال میشدن مگه ما از مشکلات خبرنداریم منم خودم از وضع مملکت ناراضیم ولی باید بدونیم امریکا که دشمن ماست خودش کم مشکلات نداره خود مردم امریکا دوست دارن به کانادا مهاجرت کنن اونوقت مردم ما می رن امریکا
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      5 2
      سلام.اخه اینقدر بدی ها ایران رو گفتن،اینا دیگه تصور میکنن 99 درصد مردم جهان بی غم و غصه هستن! فقط این ، و هر شخص تویه ایران که کلا گرفتاری داری ..(نوک دماغ بینی!) حالا امریکا 30 تا 40 میلیون فقیره داره! اینا فکر میکن امریکا اونا رو ول میکن! میاد اینجا،به اینا کمک میکنه!
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    11 3
    دقت کردین وقتی واقعیتهای امریکا گفته میشه بعضی ها چطوری بهشون برمیخوره امریکا ابرقدرت جهانه خیلی زشته برای یه ابرقدرت که این مشکلات رو داشته باشه
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    6 0
    یعنی مردم آمریکا به اندازه دولت ما بلد نیستند با جو بایدن قرارداد ببندند که مشکلات شان حل شود؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    4 2
    کاپیتالیسم همین است. یکی دو شخص به اندازه ۲۰ میلیون نفر ثروت دارند.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    4 0
    طبق آمارهایی که خود آمریکایی ها می دن در آمریکا فقط 30 درصد مردم واقعا خانه دارن 30 درصد خانه هایی تحت رهن دارند و باید صاف کنند و 40 درصد بکل خانه ندارند و از ماهی 800 دلار اجاره پرداخت می کنند آنطرف میانگین درآمد سالانه هر آمریکایی سالی 63 هزار دلاره یعنی ماهی 5هزار دلار (میانگین کارگری سالی 48 هزار دلار و ماهی 4 هزار دلار) و ریز خرج ها که داخل منابع خودشان هست مالیات ، اجاره ، خوراک ، پوشش ، بیمه ، تحصیل و ... می شود سالی 60 هزار دلار یعنی تقریبا یر به یر ، سایت های فروش املاک را هم بررسی می کنید ارزان ترین خانه ها از 90هزار دلار شروع می شه که البته به دلیل دوری از شهر و پرت بودن ، امنیت و ... خیلی مناسب سکونت خانواده ها نیست از 200 هزار دلار می شه در آمریکا خانه خرید یعنی خانه دار شدن آنجا کار سختیه حتی تلویزیون های داخلی و سایت های خودشان را می بینید به مردم راه حل هایی مثل نخوردن 1 وعده غذا در هفته و سیو پول آن می دن البته تو همان آمریکا وطن فروشی به نام علینژاد داریم که از وطن فروشی و سواستفاده از سادگی بعضی جوانان توانسته تو محله تاپ بروکلین یک خانه لوکس (چندین حمام و خواب و ...) حدودا 2 میلیون دلاری بخره .
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    3 2
    مسئول عمده مشکلات کشور عمدتا مسوولان بی کفایت هر دولت هستند و این را همه میدانند
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    3 2
    هوا بس ناجوانمردانه سرد است
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    3 7
    انگاری وضع خودمون خیلی خوبه... آقا امریکارو ول کن بچسب به مردم ایران
    • GB ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      3 2
      به دولت جونتون بگید. به جای این حرفا درست رای بدید که نیاید اینجا شاکی بشید
  • یلدا IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    4 6
    شرم نمی کنید از وضعیت مستا جرا ن وخانه در آمریکا می نو سید در صورتی که مردم خودتو ن از گرونی اجاره و دهها برابر شدن قیمت خانه زیر فشار دارن جون می دن
    • GB ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      1 3
      بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار از وضعیت خوب مستاجران ایرانی که نگفته. پس چی بگه؟ همه جا خوبه فقط ایران خوب نیست
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 0
    خدا عاقبت به خیرمون کنه
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 0
    واقعا متاسفم با این طرز تفکر
  • احمدخواجوند IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    3 2
    خدارا شکر که مردامانی پیدا میشوند ودلشان بجای مردمان فقیروبی خانمان وطنشون دلشون برای مردمان بی خانمان امریکا میسوزد.
    • GB ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      5 1
      خیلی از ایرانی های مقیم آمریکا هم با این مشکلات مواجهند
  • DE ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    4 2
    به نظر شما اگر آمریکا به نویسنده مطلب ویزا بده چکار میکنه؟ نمیره آمریکا؟
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      5 0
      نویسنده مطلب خودش تو آمریکاست. واقعا موندم بعضیا حالشون اصلا خوب نیس
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    7 2
    چرت و پرت نوشتن کاری نداره که. شما به من بگو چرا من مهندس با ۷۰ ساعت کار در هفته باید ۵ میلیون حقوق بگیرم ولی هم کلاسی دبیرستان من که ۳ بار اینجا کارگاه تولید قطعات زده و ورشکسته شده تو دانمارک ماهی بعد از کسر مالیات ۲۰۰۰ یورو از حقوق ۶۵۰۰ یورو میگیره ۴۵۰۰ یورو یعنی حدود ۱۳۰ میلیون. بعد همین آدم الان در هفته ۳۵ ساعت کار میکنه و شنبه و یکشنبه تعطیله. وضع من شاید بهتره خودم خبر ندارم منو از گمراهی در بیارید.
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      1 4
      دقیقا چرا و پرت نوشتن کاری نداره. کاری که خودت کردی
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    3 2
    آرزوی غرب پرستان
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    4 1
    فقط یه سوال اجاره خونه آمریکا هر سال چقدر افزایش داره؟
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      0 3
      صابخونت جوابت کرده
  • محمدایوب IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    دوستان عزیز مشرق در ایران هم به یومن دولت تدبیر دست کمی ازامریکاییان ندارند. ووزیر!!! اخوندی راست راست راه میره حرفمیزنه.
  • CA ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 1
    بنده خدا مستاجرها آمریکایی
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 1
    جمعیت آمریکا۴برابر ومساحتش ۱۰برابرایران هست-حالا با۱۲میلیون مستاجران ایران میخواهید چیکار کنید-ازحالا اقدامات ضربتی نکنید-در تابستان سونامی مستاجران مملکت را فلج میکنه-آخه چرا براحتی به(مفسدان،سرمایه داران،خودیها وامتیازیها ودلالها...در هرجایی که خواستید حتی(درکوچه ۶متری مجوز برج درفضای سبز وزپینهای کشاورزی دارای محصول مجوز مجتنعهای تجاری ومسکونی،قله کوه وحریم دریا ورودخانه مجوز ویلا.‌.میدهید ولی محوززمینهای تعاونی وگروهی مردم را که سالها بلاتکلیف ولم یررع وغیر کاربری کشاورزی وفضای سبز وحریمهای مختلف هستند،مجوز نمیدهید!؟چون کسی رشوه نمیدهد ومنافع مسئولین وکارکنان حکومتی دولتی وخصولتی وابسته با مفسدان گره خورده
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 1
    چه جالب هرچتد که جمعیت ومساحت آمریکا خیلی بیشتر ازایرانه ولی آمارش بعضی حاها برعکس ماسا وبعضی جا دقیقا مثل ایرانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس