کد خبر 1180474
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
میلیون‌ها آمریکایی ناتوان در پرداخت قبوض/۳۲میلیارد دلار بدهی معوق

میلیون‌ها آمریکایی تحت تاثیر شرایط سخت اقتصادی ناشی از بحران کرونا برای پرداخت قبض گاز و برق خود با مشکل مواجه شده‌اند که این شرکت‌های تامین‌کننده این خدمات را با بحران درآمد روبرو کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، میلیون‌ها آمریکایی تحت تأثیر شرایط سخت اقتصادی ناشی از بحران کرونا برای پرداخت قبض گاز و برق خود با مشکل مواجه شده‌اند که این شرکت‌های تأمین‌کننده این خدمات را با بحران درآمد روبرو کرده است.

بیشتر بخوانید:

کرونا و از دست رفتن هزاران شغل در آمریکا

با وجود بحران کرونا میلیون‌ها آمریکایی چندین ماه است که کرایه منزل و قبض‌های خدماتی خود را پرداخت نکرده‌اند و حالا این سوال مطرح است که قبض‌ها که بدهی آن‌ها به میلیاردها دلار رسیده است چه موقع و توسط چه کسی پرداخت خواهند شد.

در ماه مارس گذشته با بیکاری گسترده آمریکایی‌ها تحت تأثیر پاندمی کرونا بیش از نیمی از ایالت‌های آمریکا مهلت پرداخت قبوض برق و گاز را تا عادی شدن شرایط افزایش دادند تا نگرانی شهروندان از قطع برق و گاز در شرایط کرونا را مرتفع کنند.

در همین زمان تحقیقات شرکت داده‌های مصرف انرژی، سنسی، نشان داد با خانه ماندن افراد به علت محدودیت‌های قرنطینه‌ای ناشی از کرونا، مصرف برق ۲۲ درصد نسبت به بهار ۲۰۱۹ رشد کرده و خانوارها مجبور شده‌اند در انتهای آوریل، نسبت به آوریل سال گذشته ۲۲ درصد بیشتر بپردازند.

طبق تحقیقات جدید مودیز تا آخر ژانویه ۲۰۲۱ مستأجران آمریکا به طور متوسط ۴ ماه یا ۵٫۶۰۰ دلار اجاره عقب افتاده دارند و ۲۹۰ دلار هم از قبوض خدماتی پرداخت نکرده‌اند.

طبق محاسبات اداره مدیریت ملی کمک‌های انرژی آمریکا (ان‌ای‌اِی‌دی‌اِی) تا پایان ۲۰۲۰ حجم کل بدهی پرداخت نشده به شرکت‌های خدماتی از ۳۲ میلیارد دلار فراتر رفته است.

بسته کمک مالی قبلی آمریکا ۲۵ میلیارد دلار را در سال ۲۰۲۱ بزای کمک به خانوارهای ناتوان از پرداخت اجاره و قبوض خدماتی تخصیص داده است. ان‌ای‌اِی‌دی‌اِی در نامه‌ای به کنگره خواستار دریافت کمک ۱۰ میلیارد دلاری جدیدی برای حمایت از خانوارهای کم‌درآمد شده است.

اما بسته‌های مالی حمایتی تنها از مستأجران حمایت می‌کنند در حالی که بسیاری از صاحبان خانه از پرداخت قبوض خدماتی عاجز هستند و چندین ماه بدهی معوق دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • madman IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    3 0
    به لطف دولت روحانی ما قبوض نمی پردازیم
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    2 0
    بیچاره ها. کمیته امداد نداردن؟
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    2 0
    فیلم مستند بزارین حرف فایده نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس