کد خبر 1152735
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
هلاکت سرکرده داعشی در جدیدترین عملیات نیروهای حشد شعبی

یک مقام مسئول در سازمان الحشدالشعبی عراق از عملیات‌های ویژه ماه جاری میلادی در استان صلاح‌الدین و کشته شدن بیش از ۲۰ تروریست داعش طی تنها یک هفته اول این ماه خبر داد.

به گزارش مشرق، «علی الحسینی» مسئول ارتباطات الحشد الشعبی در محور شمال عراق، از کشته شدن بیست تروریست از جمله شماری از سرکرده‌های داعش در استان «صلاح‌الدین» خبر داد.

بیشتر بخوانید:

هلاکت چند سرکرده داعش توسط حشدالشعبی

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: اتاق هماهنگی اطلاعاتی مشترک میان الحشد الشعبی و سایر تشکیلات امنیتی با نفوذ موفق به چند باند تروریستی داعش فعال در مناطق مختلف صلاح‌الدین بویژه، «التلال» و مناطق دور از دسترس موفق شدند حملات هوایی دقیقی به مواضع تروریست‌ها و مخفی‌گاه‌های آنها انجام دهند که به کشته شدن بیش از بیست تروریست طی ماه دسامبر جاری منجر شود.

الحسینی افزود: مهم‌ترین عملیات صورت گرفته مربوط به روز گذشته است که طی آن، پنج سرکرده داعش در یک نشست محرمانه در شرق صلاح‌الدین هدف حمله هوایی دقیق گرفتند و کشته شدند.

این مقام مسئول در الحشد الشعبی ادامه داد که عملیات‌های صورت گرفته در ماه جاری میلادی بسیار ویژه و بازتابی از اهمیت همکاری و هماهنگی اطلاعاتی برای نابودی هسته‌های خاموش داعش بود.

استان صلاح‌الدین عراق طی روزهای اخیر شاهد چند عملیات ویژه علیه تروریست‌های داعش بود که به کشته شدن چند سرکرده مهم این گروه تروریستی منجر شد.

 «قاسم الکریطی» جانشین فرمانده تیپ ۴۱ الحشد الشعبی عراق روز یکشنبه گذشته از جزئیات عملیات امنیتی نیروهای این تیپ با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش در ناکام گذاشتن یک نقشه تروریست‌ها برای حمله به یکی از مناطق صلاح الدین و متهم کردن الحشد الشعبی به انجام آن خبر داد.

وی در توضیح این عملیات که شنبه شب صورت گرفت، گفت: «این عملیات به دنبال یک هماهنگی سطح بالا و دقیق بین فرماندهی عملیات مشترک و تیپ ۴۱ الحشد الشعبی و فرماندهی عملیات سامراء انجام شد و آن هم  پس از رصد تحرکات گروهک تروریستی داعش در داخل منطقه السعلوه در نزدیکی تل الذهب منطقه یثرب که گهگاه مکان تحرکات بقایای تروریست‌های داعش است.»

وی افزود: «پس از اینکه اهداف این عملیات کاملا دقیق مشخص شدند، نیروی هوایی ارتش عراق آنها را با دقت بالا هدف قرار داد که در نتیجه آن چند سرکرده داعش کشته شدند و کانال های زیرزمینی متعلق به این تروریست‌ها تخریب شد.با عملیات مذکور نقشه تروریست‌ها برای متهم کردن مجدد الحشد الشعبی ناکام ماند.»

طی چند ماه اخیر تروریست‌های داعش تحت حمایت گردانندگان خود با انجام حملات علیه غیرنظامیان در برخی مناطق عراق به ویژه در منطقه‌ای میان استانهای کرکوک و صلاح الدین در شمال و استان دیالی در شرق این کشور  که به مثلث مرگ مشهور است و نیز پایتخت این کشور سعی در متهم کردن الحشد الشعبی را داشتند، اما تاکنون نتوانسته‌اند در این توطئه موفق باشند.

رئیس سازمان الحشد الشعبی هم پیش‌تر با هشدار درباره توطئه‌ها برای تخریب چهره این سازمان تاکید کرد که رزمندگان الحشد الشعبی نگهبانان ملت عراق هستند و وفادار آنها باقی خواهند ماند و با کسانی که می‌خواهند کشور را سرنگون کنند، مبارزه خواهند کرد.

بغداد دسامبر ۲۰۱۷، پیروزی در برابر داعش را اعلام کرد و موفق شد اراضی اشغالی خود را که حدود یک سوم مساحت عراق بود، آزاد کند، ولی عناصر داعش در برخی از مناطق عراق، دست به حملاتی می‌زنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس