نیروهای آمریکا در افغانستان نیروی نظامی آمریکا نمایه

فراکسیون پارلمانی بدر عراق اعلام کرد در صورت چشم‌پوشی «مصطفی الکاظمی» از پرونده اخراج نظامیان آمریکایی، پارلمان موضعی قاطع اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «حسن شاکر الکعبی» رئیس فراکسیون بدر در پارلمان عراق، می‌گوید که در صورت چشم‌پوشی دولت «مصطفی الکاظمی» از برنامه خروج نیروهای خارجی از عراق، پارلمان موضع قاطعانه‌ای اتخاذ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

سفیر آمریکا: نیروهای نظامی بیشتری از عراق خارج می‌شوند

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: عراق دارای نیروهای امنیتی، ارتش و الحشد الشعبی است که دارای توانایی حفظ سرزمینشان هستند لذا نیازی به حضور نیروهای خارجی در خاک این کشور نیست.

الکعبی ادامه داد: در صورتی که دولت عراق در پرونده برنامه‌ریزی برای عقب‌نشینی نیروهای خارجی و در رأس آنها آمریکا از کشور، تعلل کند، پارلمان موضع قاطعی اتخاذ خواهد کرد. اقدامات درباره نحوه تعامل با حضور نظامی آمریکا در عراق، در مرحله‌ای که سپری شد، معطوف به شیوه سیاسی و دیپلماسی بود. برنامه دولت مصطفی الکاظمی باید شامل عقب‌نشینی نیروهای خارجی از کشور بدون هیج تعللی باشد.

بیشتر بخوانید:

نماینده عراق: استقلال عراق در گرو خروج نظامیان خارجی است

تاکنون شمار زیادی از نمایندگان پارلمان عراق به نحوه تعامل دولت عراق با پرونده خروج نظامیان آمریکایی از عراق و نادیده گرفتن مصوبه پارلمان در این‌باره انتقاد کرده‌اند.

مسئله اخراج نظامیان آمریکا از عراق درست پس از آن مطرح شد که نظامیان تروریست‌ آمریکا سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید «ابو مهدی المهندس» معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی را در خاک عراق به شهادت رساندند.

پارلمان عراق پس از این اقدام تروریست‌های آمریکا به تاریخ ۱۵ دی ۱۳۹۸ مصوبه اخراج نظامیان آمریکا را از خاک این کشور تصویب کرد؛ اما همچنان نیروهای آمریکا در خاک عراق حضور دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    6 0
    پارلمان عراق باید الکاظمی رابرای اخراج نیروی های بیگانه بخصوص نیروی های آمریکایی تحت فشار بگذارد
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    11 0
    اخطار جدی لازم است
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    12 0
    عراقیها اگر می خواهند می خواهند مشکلشان در زمینه تروریستها بهبود پیدا کند بایستی با منشأ برخورد کنند وقتی خود آمریکاییها اقرار کردند بعد هم بغداد که اولاش نزدیک سقوط واکنشی نسبت به ستون داعش نداشتند و ... بنا بر این تعلل قطعا به ضرر عراق است
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    10 0
    تا تروریستهای آمریکایی مقطوع الشر نشوند ملت و حاکمیت عراق نمی تواند تصمیمات مستقلی بگیرد
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    7 0
    آمریکا فقط زبان زور و قدرت را می فهمد با هر کسی به زبان خود باید حرف زد
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    الکاظمی مهره امریکاست. به روایت مستندات از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس هم خبر داشته پس نمیشه ازش انتظار همکاری داشت. اما یه نکته: زبان زور رو خوب می فهمه. الیش کنید که چه خبره تا مردم عراق یهنفس راحت بکشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس