نیروی نظامی آمریکا در افغانستان

یک منبع آگاه عراقی از تحرکات و استحکام‌سازی امنیتی بی‌سابقه آمریکایی‌ها در اربیل عراق خبر داد.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه امنیتی (امروز - شنبه ۲۶ دسامبر)، از تحرکات بی‌سابقه نیرویها آمریکایی در پایگاه نظامی «الحریر» در شهر «اربیل» واقع در منطقه کردستان عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات حملات ناکام موشکی به خاک سوریه + نقشه میدانی و عکس

این منبع در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: نیروهای آمریکایی در پایگاه الحریر در حال انجام تحرکات جدید و استحکام‌سازی هستند و کنسولگری آمریکا در ناحیه «عینکاوه» در اربیل نیز شاهد ایجاد استحکامات جدید است و ​نیروهای حفاظتی و امنیتی جدیدی را در جاده منتهی به کنسولگری مستقر کرده است.

وی افزود: چند روزی است که تدابیر امنیتی در پایگاه الحریر تشدید شده و یک گروه از نیروهای نظامی که از شمال سوریه آمده‌اند در این پایگاه مستقر شده‌اند. نیروهای آمریکایی همچنین با استفاده از هواپیماهای خود عملیات‌های شناسایی شبانه خود را از بیش از یک هفته پیش، کرده‌اند.

هفته پیش نیز یک منبع آگاه در گفت‌وگو با المعلومه گفت که یک گروه از نیروهای زرهی آمریکا از شمال شرقی سوریه وارد خاک عراق شده و پس از عبور از جاده سحیله ربیعه و گذرگاه مرزی سیمالکا وارد پایگاه الحریر شده است.

این منبع افزود که علاوه بر آن، از یک هفته پیش شاهد پرواز هواپیماهای آمریکایی در اربیل و اطراف آن هستیم. ضمن اینکه بر تعداد نیروهای آمریکایی در پایگاه الحریر افزوده شده است و یک گروه از نیروهای جدید نیز به این پایگاه وارد شده‌اند.

چند روز قبل نیز هواپیماهای آمریکایی به گشت‌زنی شبانه در آسمان شهر اربیل پرداختند که به گفته یک منبع امنیتی هدف از این پروازها انجام عملیات شناسایی در شهر و راه‌های خارجی آن بوده است.

برخی رسانه‌ها نیز ادعا می‌کنند که سفارت آمریکا نیروهای خود را به شهر اربیل منتقل کرده‌است اما سفارت آمریکا این خبر را تکذیب می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    3 0
    این همه دست و زدن تروریست های آمریکایی برای ایجاد فشار روانی روی ایران است
  • US ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    3 2
    اقلیم کردستان شده لانه ی تروریست های آمریکایی
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      0 1
      و همچنین مرکزی برای جولان سازمان های تروریستی و جاسوسی رژیم اسرائیل !
  • پسر IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    3 1
    دیکتاتوری بارزانی ها مردم کرد عراق به قهقرا خواهد برد
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 2
    اقلیم کردی عراق مرکز فتنه و توطئه علیه ایران و منطقه است .. اقلیم کردی عراق لانه امن تروریست ها ،، خانه امن و مرکزی شده برای جاسوسی و خرابکاری صهیونیست های اسرائیلی .. علیه ایران و منطقه .. نمی‌دانم چرا جریان صهیونیستی پانعربیسم عراق، و یا آقایان مقتدی الصدر چرا در برابر این اشغالگران خاک عراق سکوت اختیار کرده اند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس