فیشینگ نمایه سایبری نمایه فضای مجازی اینترنت نمایه کلاهبرداری اینترنتی

رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای فیشینگ کار خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای فیشینگ کار خبر داد و گفت: تعدادی پرونده مشابه به پلیس فتا ارجاع که مال باختگان در اظهاراتی مشابه اعلام کردند، قصد انتقال وجه از طریق اینترنت بانک را داشتیم و در صفحه گوگول آدرس بانک را جستجو کردیم و به این خیال که سایت رسمی و معتبر است، عملیات بانکی را با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی مان انجام دادیم، غافل از اینکه سایت به صورت شبیه سازی شده با سایت اصلی بوده و ما بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبردار یا کلاهبرداران اینترنتی قرار گرفتیم و پس از وارد کردن اطلاعات حساب، تراکنش ناموفق بوده، اما با گذشت چند دقیقه متوجه سرقت موجودی کارت بانکی شدیم. 

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری جدید کرونایی

رئیس پلیس فتا بیان کرد: بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت و مهندسان پلیس فتا موفق شدند در رصدهای سایبری هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کنند. 

بیشتر بخوانید:

۱۰ راهکار برای پیشگیری از فریب‌های اینترنتی

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه متهم دستگیر شده در بازجویی‌های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد، افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. 

سرهنگ گودرزی افزود: با تکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد. 

این مقام سایبری هشدار داد: آدرس اینترنت بانک خود را مستقیما در نوار آدرس مرورگر وارد کنید و یا در صورتی که نام بانک و سامانه بانکداری خود را در گوگل جستجو می‌کنید علاوه بر لیست نتایج به آدرس سایت نیز دقت داشته و از صحت آن اطمینان پیدا کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر و اخبار سایبری و نیز توصیه‌های پیشگیرانه متناسب با آخرین شیوه و شگردهای متهمان به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir مراجعه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حمید IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    پارسال درست یک آبان ۹۸ ساعت پنج صبح تا قرون آخر حقوقم را از حسابم خالی کردن. وقتی از پلیس فتا پیگیر شدم از حساب سه نفر دیگه هم سرقت کرده بودن. تعجب میکنم الان که یکسال گذشته پلیس فتا با وجود در دست داشتن عکس دزدان پیداشون نکرده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس