کد خبر 1151199
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
مقام روس: ترور فخری‌زاده تروریسم دولتی است

رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه، ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای ایران را مصداق تروریسم دولتی دانست.

به گزارش مشرق، کنستانتین کاساچوف امروز (چهارشنبه) در دیدار با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت که تهران باید برای اثبات دخالت نیروهای خارجی در حادثه ترور محسن فخری زاده، تحقیقات را آغاز کند.

جلالی و کاساچوف، در این دیدار وضعیت منطقه پس از ترور دانشمند ایرانی را بررسی کردند.

رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه، ترور فخری زاده را به ملت ایران تسلیت گفته و این حادثه را مصداق بارز تروریسم دولتی با احتمال بسیار بالای سازماندهی شده از خارج ایران توصیف کرد.  

در این دیدار دورنمای گسترش روابط پارلمانی بین ایران و روسیه نیز بررسی و مورد مذاکره قرار گرفت.

کاساچوف ۲ روز پیش نیز اعلام کرد که واکنش ایران در مورد ترور فخری زاده دانشمند هسته‌ای این کشور خردمندانه است یعنی تهران یک مسیر متمدنانه را طی می‌کند بر خلاف افراد پشت پرده که این حمله را با هدف ثبات‌زدایی سازماندهی کردند.

وی در صفحه فیسبوک خود در خصوص ترور شهید فخری زاده نوشت هر کس که در پشت این ترور قرار داشته باشد، بدون شک آن را می‌توان اینگونه توصیف کرد که حمله‌ای تروریستی در چارچوب ثبات‌زدایی منطقه و نیز تحریک ایران برای پاسخ سخت شکل گرفته است.

کاساچوف اظهار داشت: قطعاً تعجب آور نیست که ایران اولین کشوری باشد که ایالات متحده و اسرائیل را پشت این ترور معرفی کند زیرا حتی روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز با اشاره به منابعی در سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده خبر از ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی از سوی اسرائیل داد.

وی ادامه داد: آژانس خبری دولتی ترکیه «آناتولی» نیز تاکید کرد که فخری زاده پنجمین قربانی حملات به دانشمندان هسته‌ای ایران از سال ۲۰۱۰ میلادی است و بر مبنای گزینه این آژانس در تمامی حملات نقش اسرائیل به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل اکنون بدون شک خیلی چیزها به عینی بودن تحقیقات ایران در مورد این ترور، عکس العمل آن و همچنین موضع جامعه جهانی بستگی دارد. در ضمن محمد جواد ظریف رئیس وزارت خارجه ایران از جامعه جهانی و «بویژه از اتحادیه اروپا» خواسته تا به «استاندارد دوگانه ننگین پایان داده و این اقدام را بعنوان ترور دولتی محکوم کنند». همچنین موضع اتحادیه اروپا به اندازه کافی واضح است که این اتحادیه این ترور را محکوم می‌کند و آن‌ را «جنایت و بر خلاف اصول دفاع از حقوق بشر که اتحادیه اروپا طرفدار آن است، می‌داند».
دکتر محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که مقام معظم رهبری ایشان را دانشمند ممتاز و برجسته هسته‌ای و دفاعی ایران توصیف کردند، عصر جمعه هفتم آذرماه در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند و در شرق تهران در جریان یک عملیات تروریستی و بدست عناصر جنایتکار رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Mjp. Shiraz IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    3 0
    امارات چه دلیلی داشته ایرانی هاو12تاکشوردیگه ممنوع الورود کرده.. دقیقا چندروز قبل ازتروروگفته تااطلاع ثانوی ویزا پاسپورت نمیده. یک ریگی توکفش امارات هست یقینا... ازقبل هماهنگ بوده گفته شایدایرانیهاودوستدارن ایران دراین 12تا کشورعملیات انجام بدن بعدازترورشهیددانشمند..یقین بدونید امارات باجزییات خبرداشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس