ناتو: طرف درگیری‌های قره‌باغ نیستیم

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز در واکنش به تصمیم ادعائی ترامپ در خصوص افغانستان اعلام کرد: خروج زودهنگام آمریکا از افغانستان، بهای سنگینی خواهد داشت.

به گزارش مشرق، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز سه‌شنبه در واکنش به تصمیم ادعائی ترامپ در خصوص افغانستان اعلام کرد که خروج زودهنگام نیروهای امریکایی از خاک این کشور، آن هم به شِکلی ناهماهنگ، بهای سنگینی را در پی خواهد داشت.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در این خصوص گفت: افغانستان پس از این اقدام، می‌تواند بار دیگر به پایگاه تروریست‌های بین‌المللی تبدیل شود؛ مکانی که از آن برنامه ریزی برای حمله تروریستی به سرزمین های ما به انجام برسد.

وی در ادامه اضافه کرد: (در صورت خروج زودهنگام از افغانستان) داعش می‌تواند خلافت ترور و وحشت خود که در سوریه و عراق از دست داد را در افغانستان بازسازی کند. هرگاه زمانش برسد، همه با هم و به شکلی منظم و هماهنگ افغانستان را تَرک خواهیم کرد.

این در حالیست که «خلیل نصرالله» تحلیلگر سیاسی لبنانی با انتشار یک پست توئیتری به ادعای مقامات آمریکایی در خصوص کاهش نظامیان این کشور در کشورهای منطقه واکنش نشان داد.

وی نوشت: آمریکایی‌ها از کاهش تعداد نظامیان خود سخن می‌گویند. این یک نمایش آمریکایی است. میان کاهش تعداد نظامیان و عقب نشینی آنها تفاوت وجود دارد. وی نوشت: کسی که می‌خواهد عقب نشینی کند، ساخت پایگاه الباغوز در سوریه را ادامه نمی‌دهد.

گفتنی است، روز گذشته خبری منتشر شد که بر اساس آن، مقامات پنتاگون پیش بینی می‌کنند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده در هفته جاری فرمانی صادر خواهد کرد که به موجب آن، شمار نیروهای نظامی آمریکا در خاک عراق و افغانستان تا اواسط ماه ژانویه ۲۰۲۱ به نصف کاهش خواهد یافت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    0 0
    بهترین راه همان خروج نیروهای غربی از خاورمیانه بطور کامل است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس