کد خبر 337500
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷

دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر امضای پیمان امنیتی افغانستان و آمریکا تا قبل از خروج نیروهای خارجی از این کشور در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «بیلد» تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «آندرس فوگ راسموسن» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر امضای پیمان امنیتی افغانستان و آمریکا تا قبل از خروج نیروهای خارجی از این کشور در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «بیلد» تاکید کرد.

وی افزود: برای ماموریت حمایتی نیروهای خارجی از افغانستان و آموزش نیروهای افغان، امضای توافقنامه کابل-واشنگتن شرط اساسی است.

دبیرکل ناتو تاکید کرد: هنوز اطمینان داریم که پیمان امنیتی افغانستان و آمریکا امضا خواهد شد و ماموریت حمایتی نیروهای خارجی در این کشور بطور قانونی ادامه می‌یابد.

به گفته منتقدان پیمان امنیتی، موضوع مصونیت قضایی نظامیان آمریکایی مشکل اساسی دولت کنونی افغانستان در مورد امضای پیمان امنیتی با آمریکا است.

این در حالی است که پایان سال 2014 زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان تعیین شده است.

سال گذشته، حامد کرزی شروط تازه‌ای برای امضای پیمان امنیتی با آمریکا مطرح کرد که توقف حملات هوایی به مناطق مسکونی، تامین صلح در افغانستان، تضمین برگزاری انتخابات شفاف و پشتیبانی از گفتگوهای صلح از موارد غیرقابل تغییر رئیس جمهور افغانستان بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس