کد خبر 121972
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰

اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر خروج زودهنگام نیروهای این کشور از افغانستان، واکنش انتقادی مقامات آلمانی را به دنبال داشت.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از روزنامه آلمانی "ولت" نوشت: دامنه انتقادها از اظهارات اخیر "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور جدید فرانسه مبنی بر خروج زودهنگام  نیروهای نظامی این کشور از افغانستان به نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شیکاگو کشیده شد و به ویژه واکنش انتقادی آلمان را به دنبال داشت.

بر اساس این گزارش، "گیدو وستروله" وزیر خارجه آلمان ضمن هشدار درباره چنین اقدامی گفت:« خروج سریع از افغانستان بنابر دلایل داخلی می تواند تهدید تروریسم را بیشتر کند.»

"آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان نیز گفت که کشورش قدرتمند بر روی قوائدی که بر روی آن توافق شده است، پایبند است.

اولاند در نخستین دیدار خود با "باراک اوباما" رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید، بر عزم خود برای خروج نظامیان فرانسوی از افغانستان تا پایان سال جاری میلادی تأکید کرد ه بود.

اولاند در دیدار با اوباما اعلام کرد: «من با دیگر وعده خود به مردم فرانسه برای خروج نظامیان فرانسوی از افغانستان تا پایان سال جاری را تکرار می‌کنم.»

وی با تأکید بر ضرروت محقق شدن وعده خود خاطرنشان کرد: «ما حمایت خود از افغانستان را از راههای دیگری ادامه خواهیم داد،خروج نیروهای نظامی فرانسه از افغانستان اجرا خواهد شد و این موضوع غیرقابل مذاکره است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس