کد خبر 567424
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

مقام هاي آمريكايي اعلام كردند كه يك هزار سرباز تازه نفس را براي آموزش، كمك و مشاوره نظامي به نظاميان افغانستان ؛ به اين كشور اعزام مي كند.

 به گزارش مشرق، خبرگزاري «جمهور» افغانستان روز سه شنبه اعلام كرد كه اين نظاميان تازه نفس تا يك ماه آينده در استان هاي شرقي اين كشور جابجا خواهند شد.

در اين گزارش مي افزايد: اين سربازان ضمن آموزش و مشاوره دهي به سربازان افغان ؛ با هدف مبارزه با تروريسم وارد افغانستان مي شوند.

مقام هاي نظامي آمريكا اعزام يك هزار سرباز تازه نفس به افغانستان را بخشي از ماموريت «حمايت قاطع» سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در اين كشور دانسته و افزوده است كه درصورت نياز براي مبارزه با تروريسم ؛ اين روند را ادامه خواهند داد.

سال گذشته پس از اينكه حملات طالبان به استان هلمند در جنوب غربي افغانستان شدت يافت و گروه طالبان برخي از شهرستان هاي اين استان را تصرف كردند، آمريكا و انگليس نيروهاي تازه به اين استان فرستادند و به حمايت هوايي از نيروهاي افغان پرداختند.

برخي از آگاهان سياسي افغان به اين باور بودند كه گروه طالبان واگذاري استان هلمند به اين گروه را پيش شرط گفت وگوهاي صلح با دولت افغانستان تعيين كرده بودند.

'جاويد كوهستاني' آگاه مسائل نظامي و سياسي افغانستان به ايرنا گفته بود كه براي واگذاري استان هلمند به گروه طالبان بين مقامات انگليسي و آمريكايي اختلافات جدي وجود دارد و انگليس مي خواهد استان هلمند به طالبان واگذار شود اما آمريكايي ها مخالف اين نظر انگليس هستند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس