رئيس جمهوري افغانستان با تاکيد بر اينکه عمليات ارتش آمريکا در اين کشور موجب پيوستن مردم به طالبان شده،‌ توقف عمليات شبانه آمريکاييها در افغانستان را خواستار شد.

به گزراش گروه دفاع و امنيت مشرق، حامد کرزي در مصاحبه با روزنامه آمريکايي واشنگتن پست افزود: آمريکا بايد در جهت کاهش عمليات نظامي اقدام کند و براي زندگي مردم افغان مزاحمت ايجاد نکند.
کرزي با بيان اينکه ‌افغانها با حملات شبانه مخالف هستند، افزود: هرگونه حمله اي بايد از سوي دولت افغانستان و در چارچوب قوانين اين کشور طراحي و اجرا شود.
واشنگتن پست، اظهارات کرزي را با سخنان ديويد پترائوس، فرمانده نيروي ائتلاف در افغانستان مغاير دانست و نوشت: پترائوس، دستگيري و کشتار را بخش محوري راهبرد مقابله با شورش در افغانستان اعلام کرده است. اين در حالي است که دولت باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا، به ضرب الاجل خروج نظاميان آمريکايي از افغانستان بي توجه است . قرار است نيروهاي آمريکايي از ژوئيه سال آينده از افغانستان خارج شوند.
رابرت گيتس، وزير دفاع و هيلاري کلينتون، وزير خارجه آمريکا هفته پيش اعلام کردند، طرح کرزي براي پذيرش مسووليت کامل تامين امنيت افغانستان تا پايان سال 2014 را هدفي واقع بينانه مي دانند که سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) بايد آن را در نشست ماه جاري تصويب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس