کد خبر 1145021
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
اعتراض به خشونت پلیس در نیجریه

یک روز پیش از برگزاری دادگاه ناعادلانه رهبر جنبش اسلامی نیجریه، مردم این کشور راهپیمائی اعتراض آمیزی را برگزار کرده و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط شیخ «ابراهیم زکزاکی» و همسر وی شدند.

به گزارش مشرق، دفتر رهبر جنبش اسلامی نیجریه امروز سه شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: برادران و خواهران جنبش اسلامی نیجریه یک روز پیش از برگزاری دادگاه ناعادلانه فردا چهارشنبه «شیخ ابراهیم زکزاکی»، راهپیمائی اعتراض آمیزی را در شهر «آبوجا» پایتخت این کشور برگزار کردند.

در ادامه این پیام توئیتری در این خصوص آمده است: راهپیمائی‌کنندگان خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط شیخ زکزاکی و همسر وی هستند.

این درحالیست که از زمان فاجعه زاریا در سال ۲۰۱۵ میلادی، طرفداران علامه زکزاکی در مقاطع زمانی گوناگونی تجمعات آرامی را برگزار کرده و خواستار آزادی شیخ و همسر ایشان شده‌اند.

در سال ۲۰۱۵، ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان حدود ۲ هزار نفر از سوگواران حسینی را به خاک و خون کشید و پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، شیخ را به مکان نامعلومی انتقال داد.

متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله (عج)، شیخ ابراهیم زکزاکی به شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحت‌های وارده یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی قرار گرفت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    0 0
    این همه کشتار و شهید ساختن فرزندان شیخ و مضروب نمودن شدید و زندانی کردن وی تا کنون بابت دفاع از شریعت اسلامی و اهل بیت پیامبر بوده . ظاهرا حکومت گران نیجریه قصد ندارند عدالت و مساوات در مورد شیعیان بخصوص شیخ که علیرغم سختی های فراوان که بر او و پیروان و همراهان آورده اجرائی سازد . این همه زجر و شکنجه . اسارت . شهادت و فشارهای غیر متعارف بر هر گونه رفتار و عمل معمول شیعیان مانند عزاداری توسط حاکمان نیجریه حتی توسط سازمان های باصطلاح حقوق بشری مورد نظر و اعتراض واقع نشده . همه این ها نشان میدهد قدرت شیعه الحمدالله چنان قویست که هر جا ندا و یا شعائر مذهبی آنان که همان صدای اسلام واقعی و حضرت رسول و ائمه اطهار سر داده میشود . پیروان شیطان و مزدوران استکبار و بخصوص صهیونیست که از بیداری اسلامی بعد از انقلاب اسلامی ایران آسیب دیده اند با این قبیل اعمال در نیجریه که بخواست خداوند و همت والای شیخ زکزاکی و همراهان و خانواده که همواره تحت فشار و ظلم بوده و شهید داده گسترش و رشد درخشان و پذیرش و ثبات قدم و مقاومت مردم همراه با اعتماد بنفس بالا که از طریق دیدن مقاومت. رهبر خود شیخ و همراهان تزریق شد . تا کنون شکست خورده و مانند دیگر شیعیان پیرو امام حسین. ذلت نمیپذیرند و تا گرفتن حق قانونی خود از عزت خود دفاع جانانه میکنند و عقب نخواهند نشست . با آرزوی پیروزی و بهروزی شیعیان نیجریه و آزادی شیخ و دیگر اسیران در بند و شفای ایشان و اعلام پشتیبانی و همدردی با مردم فهیم و مقاوم پیرو مولا علی ابن ابیطالب ع نیجریه که در رنج و عذابند . دعاگوی شما هستیم . شما پیروز هستید . درود بر شما
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    0 0
    خاك بر سر اينهمه كشور اسلامى كه نتونستند اين روحانى مظلوم رو از بند يك رژيم وحشى نجات بدن ! فقط بلدند براى دنياى استكبار و … قد قد سر بدن !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس