تظاهرات - کراپ‌شده

شماری ازهواداران رهبر جنبش اسلامی نیجریه با برپایی تظاهراتی در پایخت این کشور آزادی فوری و بدون قید و شرط «شیخ الزکزاکی» وهمسر وی را خواستار شدند.

به گزارش مشرق، شماری از هواداران «شیخ الزکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه روز چهارشنبه با حضور در خیابان‌های پایتخت این کشور خواستار آزادی شیخ الزکزاکی و همسر وی شدند.

بیشتر بخوانید:

تظاهرات اعتراض‌آمیز هواداران شیخ زکزاکی در نیجریه

شماری از هواداران شیخ الزکزاکی روز چهارشنبه با برپایی تظاهراتی در شهر «آبوجا»، پایتخت نیجریه به تداوم محبوس بودن رهبر جنبش اسلامی نیجریه معترض شدند. هوداران الزکزاکی در حالی که تصاویری از وی را  در دست داشتند از  مقامات این کشور آزادی سریع و بدون قید و شرط  رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسر او را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید:

فرزند شیخ زکزاکی: دولت نیجریه ۶ فرزند شیخ را به قتل رساند

شیخ زکزاکی از آذرماه ۱۳۹۴ و به دنبال یورش وحشیانه نیروهای ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه بازداشت و محبوس شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیروهای امنیتی و نظامی، «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.

به تازگی پسر رهبر جنبش اسلامی نیجریه  در مصاحبه‌ای ضمن توصیف شرایط نامساعد جسمانی پدرش در زندان گفت دولت نیجریه ۶ فرزند شیخ زکزاکی را قتل عام کرده است.  «محمد ابراهیم زکزاکی» یکی از فرزندان شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه در گفت‌وگویی که به صورت آنلاین با روزنامه «پانچ» انجام گرفته به جنایاتی اشاره کرد که رژیم نیجریه علیه خانواده‌اش و جنبش اسلامی نیجریه مرتکب شده‌ است.

وی در این مصاحبه تصریح کرد که دولت نیجریه ۶ تن از فرزندان زکزاکی را کشته است و هم‌اکنون تنها سه فرزند او زنده هستند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    5 0
    خدایی با اون رژیم وحشی و خونریز نیجریه همین چندتا هم که اومدن خیلی دل و جرات داشتن!
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 3
    به اين ميگن تظاهرات ميليوني! تظاهرات لبنان سوء تفاهمي بيش نيست! كافيه به مقاله هاي هفته پيش مشرق رجوع كرد كه مي گفت تظاهرات لبنان رو عده اندكي خود فروخته انجام ميدن
    • عبدالله مومن IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      1 0
      بر صهیونیسم و تفاله های نجسش لعنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس