کد خبر 1143392
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۲
مصرف خودسرانه آسپرین خطرناک است

متخصص مراقبت‌های ویژه، گفت: مصرف خودسرانه آسپرین می تواند خطرناک باشد.

به گزارش مشرق، پوریا شجاعی، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی کووید ۱۹ در کشور، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی در مبتلایان به کرونا مصرف خودسرانه داروهاست، چرا که احتمال خطرات این اقدام ممکن است از مزایای آن بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید:

مبارزه با مرگ کرونایی با آسپرین

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اینکه ویتامین C مورد نیاز بدن را می توان از طریق مواد غذایی تامین کرد، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری و درمان کرونا، بهتر است از منابع طبیعی و غذاهایی که منبع غنی ویتامین C هستند استفاده شود، همچنین افرادی که تغذیه مناسبی دارند نیازی به مصرف مکمل های دارویی این ویتامین ندارند.

وی به مبتلایان به کرونا توصیه کرد: در دوران بیماری بهتر است از قرص های جوشان ۵۰۰  استفاده شود و افرادی که دارای کمبود ویتامین C در بدن هستند هم می توانند از مکمل ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

محققان ارتباط معناداری میان مصرف آسپرین و کرونا یافتند

شجاعی با اشاره به اینکه قرص آسپرین نیز در بیماران باید با احتیاط مصرف شود، گفت: مصرف خودسرانه آسپرین می تواند خطرناک باشد وحتما این دارو نیز باید با تجویز پزشک استفاده شود.

وی با بیان اینکه قرص آسپرین تحت هر شرایطی باید با تجویز پزشک معالج مصرف شود تصریح کرد: مصرف آسپرین در افراد سالمند چنانچه با صلاحدید و تجویز پزشک باشد، باید در دوران اپیدمی کرونا هم استمرار داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره موضوع ورود داروی درمان معده به پروتکل درمانی برای کرونا ویروس، گفت: مطالعاتی هم در ایران و هم در دنیا در زمینه درمان سرپایی بیماران با دیگر داروها همانندفاموتیدین و ملاتونین انجام شده است بنابراین استفاده از این دارو در زمان ابتلا به بیماری هیچ منعی ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس