کد خبر 1143426
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
فاویپیراویر

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: در صورت تائید کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا داروی فاویپیراویر در بخش سرپایی تجویز و مصرف خواهد شد.

به گزارش مشرق، حیدر محمدی با بیان اینکه هنوز ماهیت ویروس کرونا در دنیا شناسایی نشده است تا داروی مشخص و منحصری داشته باشد، اظهار کرد: داروهایی که در حال حاضر برای درمان کرونا استفاده می شود اغلب داروهای ضد ویروس است که از قبل هم در دسترس بوده است.

بیشتر بخوانید:

«فاویپیراویر» ساخت ایران در اختیار بیمارستان «مسیح دانشوری»

وی افزود: هنوز نمی‌توان درمورد اثربخشی قطعی دارویی اظهار نظر کرد، پس هیچ داروی قطعی برای درمان کرونا در دنیا وجود ندارد. درحال حاضر عمدتا داروهای ضد ویروس و ضد التهابی چون رمدسیویر، کلترا و فاویپیراویر برای درمان این بیماری مطرح است که اثرگذاری نسبی داشته اما اثربخشی قطعی ندارند.
 
به گفته مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو سه داروی مذکور معمولا در فاز حاد برای بیماران تجویز و مصرف می شود اما احتمال دارد درصورت تائید کمیته علمی مبارزه با کرونا، داروی فاویپیراویر در بخش سرپایی نیز تجویز و مصرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر داروی فاویپیراویر توسط چندین شرکت دارویی در داخل کشور تولید می شود و مشکلی از لحاظ تامین این دارو وجود ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    زیادی وارد کردن رو دستشون باد کرده!
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    داروی دکتر .... چی شد ،مشرق تو رو خدا پیگیر باش میگن تو هفته اول ۱۰۰ جواب داده
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      0 0
      پس کار شما رسانه ها چیست بلغور کردن حرف دیگران یا پیگیری خواسته های مردم ،الکی اسم خودتون را گذاشتید ژورنالیست ،شما میرزا بنویس هم نیستید ،چرا این حرف هایی که این خانم و ها و آقایان هر روز میگن و دو روز دیگه میزنن زیرش را پیگیری نمی کنید ،می دونید این امید های واهی چه اثرات مخربی روی روان مردم داره ؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس