نگرانی اروپایی‌ها از احتمال افشای اسناد محرمانه توسط ترامپ - کراپ‌شده

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای خود درباره بروز تخلف گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مدعی شد در چند ایالت، میلیون‌ها رأی در نبود ناظران انتخاباتی او به مجموعه آرا اضافه شده‌اند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شد ممکن است میلیون‌ها رأی در نبود ناظران ستاد انتخاباتی او، به آرا اضافه شده باشند.

ترامپ در مصاحبه با «واشنگتن‌اگزماینر» گفت: «ما در جورجیا برنده خواهیم شد، چون الان اختلافمان کم شده و به بین ۱۰ تا ۱۱ هزار رأی رسیده است و آرا به صورت دستی شمرده می‌شوند.»

ترامپ گفت: «شمارش دستی از همه بهتر است... اگر آرای به صورت دستی شمرده شوند فکر می‌کنم ما در جورجیا برنده خواهیم شد.»

ترامپ درباره دو ایالت میشیگان و پنسیلوانیا هم گفت: «اینها دو ایالت بزرگ هستند. البته همه این ایالت‌ها به نوعی بزرگ هستند.»

واشنگتن‌اگزماینر نوشته راهبرد ترامپ در این دو ایالت اعتراض به راه ندادن ناظران ستاد انتخاباتی او هنگام شمارش آرا است. او گفت: «آنها اجازه ندادند ناظران ما در  آنجا نظارت کنند. این مسئله مهمی است.»

وی اضافه کرد: «باید رأی‌هایی را که در این زمان‌هایی که ناظران ما نبوده‌اند دور بیندازند. ما به دادگاه رفتیم و قاضی دستور داد ناظرانمان برگردند. ولی این اتفاق دو روز بعد افتاد. ممکن است در این فاصله میلیون‌ها رأی ممکن است اضافه شده باشند. میلیون‌ها رأی.»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌های آمریکا تا این لحظه حاکی است «جو بایدن» ۲۹۰ رأی الکترال و ترامپ ۲۱۷ رأی الکترال کسب کرده‌اند.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. دست‌کم ۲ ایالت تا کنون شکایت‌های ستاد انتخاباتی ترامپ را رد کرده است.

ساعاتی بعد از این مصاحبه شبکه خبری سی‌ان‌ان برآورد نهایی خود از نتیجه انتخابات را اعلام کرد. طبق این برآورد ترامپ ۳۰۶ رأی الکترال و بایدن ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس