کد خبر 1142893
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
بایدن: ۳۰۶ رأی الکترال به من و هریس، پیروزی قاطع است

شبکه‌های آمریکایی به نقل از مرکز تحقیقاتی «ادیسون»، نامزد حزب دموکرات را پیروز ۱۱ رأی الکترال در ایالت آریزونا اعلام کردند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی امروز (جمعه) «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات را پیروز آراء انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالت آریزونا اعلام کردند.

شبکه‌های آمریکایی از جمله شبکه‌های «سی‌ان‌ان»، «سی‌بی‌اس» و «ای‌بی‌سی نیوز» به نقل از مرکز تحقیقاتی «ادیسون» اعلام کردند بایدن در ایالت آریزونا پیروز می‌شود و ۱۱  رأی الکترال این ایالت به او اختصاص خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

«کامِلا هریس» معاون اول جو بایدن کیست؟ +عکس و فیلم

پلوسی: «سیرک» را متوقف کنید

ترامپ کی و چگونه کاخ سفید را ترک خواهد کرد؟

بدین ترتیب آراء الکترال بایدن با پیروزی در این ایالت به ۲۹۰ و آراء الکترال «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور مستقر آمریکا به ۲۱۷ می‌رسد. 

از سال ۱۹۹۶ تا کنون هیچ نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری نتوانسته بود در ایالت آریزونا - که اداره آن در دست جمهوری‌خواهان قرار دارد، پیروز شود.

این در حالی است که ترامپ طی بیانیه‌ای از پذیرش شکست خود در انتخابات خودداری و اعلام کرده که هنوز چیزی پایان نیافته است.  طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

پیشتر از ایالات جورجیا خبر رسیده بود که آراء مأخوذه دوباره بازشماری دستی خواهند شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    همه در ایران و جهان می دانند که در انتخابات امریکا تغلب شده است حال سرویس مخفی می خاهد بزور تارمپ را از کاخ سفید هم بیرون بیاندازد آیا زورشان پرزور خواهد بود؟؟ آیا باید با 89 هزار رای اضافه آنهم در 4 ایالت کلیدی می تواند پیروزی را بباوراند یا نه که فکر نکنم با 80 هزار رای این انتخابات به جایی برسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس