کد خبر 1146435
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
سندرز: نام ترامپ به عنوان فردی نژادپرست و عوام‌فریب در تاریخ ثبت می‌شود

سناتور ایالات ورمونت و نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از رویکرد متناقض «دونالد ترامپ» درباره نتایج انتخابات آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» و نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، رویکرد متناقض «دونالد ترامپ» در برخورد با نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه) را مورد انتقاد قرار داد.

بیشتر بخوانید:

سندرز: نام ترامپ به عنوان فردی نژادپرست و عوام‌فریب در تاریخ ثبت می‌شود

سندرز با اشاره به ادعاهای ترامپ و تیم وی مبنی بر تقلب انتخاباتی در ایالات کلیدی آمریکا به طعنه یادآوری کرد: «در سال ۲۰۱۶، وقتی ترامپ با اختلاف ۷۷ هزار رأی در ایالات میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین پیروز شد، یک پیروزی «قاطع» محسوب می‌شد اما در انتخابات ۲۰۲۰، وقتی بایدن با اختلاف ۲۵۵ هزار رأی پیروز شد و با اختلاف ۶ میلیون، آراء مردمی را هم به دست آورد، «تقلب انتخاباتی» رخ داده است».

ببینید:

فیلم/ برنی سندرز: رفتار ترامپ غیرآمریکایی است!

وی سپس در ادامه، با تأکید بر لزوم ایستادگی در مقابل تلاش‌های ترامپ برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: «ما به ترامپ اجازه نمی‌دهیم دموکراسی آمریکا را نابود کند».

علیرغم آنکه «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا معرفی شده است و آماده می‌شود تا از ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه)، بعنوان رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده وارد کاخ سفید شود اما ترامپ تاکنون شکست در انتخابات را نپذیرفته است و به دنبال راهی برای بی‌اعتبار کردن نتیجه انتخابات است و بدون آنکه شواهدی ارائه دهد، مدعی است که تخلفات بی‌شماری در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صورت گرفته است.

راهبرد آشکار ستاد انتخاباتی ترامپ، متقاعد کردن مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری‌خواهان در ایالت میشیگان و سایر ایالات سرنوشت‌ساز در مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای نادیده گرفتن رأی‌دهندگان آمریکایی و معرفی کردن ترامپ بعنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است اما تاکنون در هیچ‌یک از ایالات کلیدی از جمله ویسکانسین، پنسیلوانیا، میشیگان موفق به تغییر آراء الکترال به نفع ترامپ نشده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    3 6
    ایالت جورجیا که متعلق به جمهوری خواهان هست چرا پس بایدن را پیروز اعلام کرد! ایند سندرز بنظرم کرونا نگرفته چرت و پرت میگه!
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      1 0
      مواضع سندرز درباره فلسطین رو خوندی؟ یا فقط یه چیزی نوشتی؟ سند ایالتی رو به اسم کسی نزدن که ! همانطور که در 1976 دموکرات ها تگزاس رای اوردن. یکم در حد کثری از دقیقه مطالعه بد نیست !
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      1 0
      هیچ ایالتی متعلق به کسی نیست. جورجیا هم جزو ایالت هایی هست که به گردشی شناخته میشن و آراء این ایالت ها در هر دوره ممکنه متفاوت باشه به همین دلیل نتیجه رای این ایالات سرنوشت انتخابات رو معلوم میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس