کد خبر 1147890
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
پیشتازی بایدن از ترامپ به بیش از ۶ میلیون رای رسید

وزیر امور داخلی ایالت پنسیلوانیا با تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در این ایالت، «جو بایدن» را برنده انتخابات در ایالت مذکور اعلام کرد.

به گزارش مشرق، ایالت پنسیلوانیا هم امروز سه‌شنبه نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر در این ایالت را اعلام و «جو بایدن» را برنده اعلام کرد.

روز گذشته (دوشنبه) هم در ادامه چالش‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا ایالت میشیگان نیز برد «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کرده بود.

با تأیید نتیجه انتخابات در میشیگان تمامی مسیرهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای برگرداندن نتیجه انتخابات به نفع خودش هم بسته شد.

ستاد انتخاباتی و هم‌پیمانان ترامپ به دنبال اعلام پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه)، شکایاتی را با هدف به تعویق انداختن تأیید نهایی بایدن بعنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا و ارائه شواهدی برای اثبات تقلب در شمارش آراء انتخاباتی مطرح کردند.

تیم ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات به نفع خود، از دادگاه درخواست کرده بود که مانع دو ایالت میشیگان و پنسیلوانیا در تأیید بایدن بعنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شوند.

یک قاضی فدرال بامداد یکشنبه (به وقت تهران) شکایت ستاد ترامپ را که توسط «رودی جولیانی» وکیل وی برای حذف میلیون‌ها رأی پستی در پنسیلوانیا ارائه شده بود، رد کرد.

بر این اساس، قاضی «متیو بران»، شکایت ستاد انتخاباتی ترامپ را مملو از «استدلال‌های حقوقی ناروا و مخدوش» دانسته و با درخواست حذف آراء پستی در این ایالت مخالفت کرد.

بامداد سه‌شنبه، ساعاتی بعد از تأیید نتیجه انتخابات در ایالت میشیگان رسانه‌ها گزارش دادند سازمان خدمات عمومی آمریکا به تیم «جو بایدن» گفته که به نظر می‌رسد که او در انتخابات برنده شده و می‌تواند روند انتقال قدرت را آغاز کند.

دونالد ترامپ دقایقی بعد از انتشار این خبر در توئیتر صحت این موضوع را تأیید کرد و در توئیتر نوشت: «می‌خواهم از امیلی مورفی، رئیس سازمان خدمات عمومی به خاطر فداکاری سرسختانه و وفاداری‌اش به کشورمان تشکر کنم. او مورد آزار، تهدید و سوءاستفاده قرار گرفته است و من نمی‌خواهم شاهد وقوع این اتفاقات برای او، خانواده‌اش و کارکنان سازمان خدمات عمومی باشم. پرونده ما با قدرت ادامه دارد و ما این مبارزه خوب را ادامه می‌دهیم و معتقدم که پیروز می‌شویم. با وجود این، من در راستای منافع کشورم، توصیه کرده‌ام که امیلی و تیم او کارهای لازم در خصوص پروتکل‌های اولیه را انجام دهند و به تیم خودم هم گفته‌ام همین کار را انجام دهند.»

در پی این بیانیه تیم انتقال قدرت جو بایدن اعلام کرد اکنون که «سازمان خدمات عمومی آمریکا» پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کرده‌، اعضای این تیم طی روزهای آتی با مقام‌های دولت فدرال دیدار خواهند کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس