کد خبر 1143727
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۴
ترامپ به بازشماری آراء در جورجیا هم راضی نشد

رئیس‌جمهور آمریکا که گویا از حضور چند هزار نفری طرفداران خود در واشنگتن هیجان‌زده شده، شروع به توئیت‌های متوالی کرده و نظام انتخاباتی آمریکا را فاسد و مملو از تقلب خواند.

به گزارش مشرق،  «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه با اشاره به حضور چند هزار نفری طرفداران خود در واشنگتن، مجدداََ خود را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خواند.

وی ابتدا توئیت کرد «ما پیروز می‌شویم!» و سپس در توئیت دیگری نوشت: «مردم، سرقت شدن این انتخابات از آنها توسط کمپانی خصوصی افراطی چپ‌گرای "دومینیون" و دیگران را تحمل نخواهند کرد».

رئیس‌جمهور آمریکا تنها چند دقیقه بعد مجددا نوشت: «صدها هزار نفر از مردم حمایت خود [از من را] در واشنگتن نشان دادند. آنها انتخابات فاسد و متقلب را تحمل نمی‌کنند».

ترامپ در توئیت دیگری نشان داد که حتی به بازشماری آراء در ایالت جورجیا - که خواست ستاد انتخاباتی خودش بوده - نیز راضی نشده و افزود: «بازشماری دستی آراء در جورجیا، اتلاف وقت است. آنها امضاءها را تطابق نمی‌دهند. بازشماری را تا زمانی که تطابق دهند، متوقف کنید. اجازه ندهید دموکرات‌های افراطی چپ‌گرا، انتخابات را سرقت کنند».

وی بعد از بازتوئیت چندین کلیپ ویدئویی از برنامه‌های شبکه محبوبش «فاکس‌نیوز» درباره احتمال تقلب در انتخابات، در توئیت دیگری مدعی شد: «آنها به ناظران انتخاباتی ما اجازه ورود به اتاق‌های شمارش آراء را نمی‌دهند. ما به تنهایی در آن پیروز شدیم!»

کمپانی توئیتر نیز با زدن برچسب هشدار روی توئیت‌های رئیس‌جمهوری آمریکا، نوشت ادعای وی درباره تقلب در انتخابات «مورد مناقشه» بوده و صحت آن تایید نشده است.

رئیس‌جمهور آمریکا سپس به افشای عدم صداقت رسانه‌های تلویزیونی این کشور پرداخته و تصریح کرد: «فاکس‌نیوز و شبکه‌های اخبار جعلی، [تصاویر] این گردهمایی عظیم را نشان نمی‌دهند. در عوض، خبرنگاران خود را در خیابان‌های تقریبا خالی مستقر کرده‌اند. ما اکنون تحت سرکوب رسانه‌ها قرار داریم!»

«کیلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه شنبه مدعی شد که بیش از یک میلیون نفر از طرفداران رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن حضور یافته‌اند، این در حالی است که خبرگزاری فرانسه در برآورد میزان تجمع طرفداران ترامپ در اطراف میدان آزادی واشنگتن نوشت که این تجمع هزاران نفری بوده است.

گروه‌های راست‌گرای افراطی نظیر «پسران مفتخر» که اکثراً مسلح هستند، «دزدیدن دی‌سی‌ (واشنگتن) را متوقف کنید» و «نگه‌دارندگان پیمان» برای شرکت در این تجمع اعلام آمادگی کرده‌اند.

علی‌رغم ارزیابی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، به دلیل مخالفت ترامپ با پذیرش شکست و تأکید وی به شکایت به مراجع حقوقی به‌خاطر «تقلب گسترده در انتخابات»، اداره خدمات عمومی این کشور هنوز پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    1 2
    همه در ایران و جهان می دانند که تغلب در انتخابات آمریکا شده و ترامپ را سرویس های مخفی دموکرات بزور از کاخ سفید بیرون می کنند ایالت های قرمز همه فقیر هستند و آبی ثروتمند
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 2
    ترامپ آدم کش بود اما تقصیری ندارد حقیقت اینست می خواهند بزور سرنیزه بقبولانند که بایدن پیروز شده و بازشماری ارا را هم طرف مقابل قبول ندارد همه مردم امریکا دیگر شک کرده اند رسانه های ایران چون بایدنی هستند و نمی خواهند اوضاع امریکا به هم بریزد سکوت کرده اند
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 1
    دموکرات ها در و پنجره ها بسته و بایدن را از غیب رئیس جمهور کرده اند بازشماری را هم قبول ندارند شما خودتان بودید آیا قبول می کنید
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 1
    دموکرات ها رسان ها و نظام انتخاباتی امریکا را تحت کنترل گرفته اند و می خواهند با نفوذ در ارتش و اف بی ای کودتای خود علیه ترامپ را عملی کنند و با قدرت نظامی ترامپ را از ریاست جمهوری خلع نمایند و تسلیم بازشماری ارا نیز نشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس