عکس/ استقبال دیدنی از مورالس بعد بازگشت از تبعید

رئیس جمهور سابق بولیوی تاکید کرد: شکست ترامپ در انتخابات اخیر آمریکا نشانه «نه» گفتن ملت این کشور به فاشیسم و نژادپرستی بود.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، اوو مورالس، رئیس جمهور سابق بولیوی در مصاحبه اختصاصی با این شبکه اظهار کرد: مقاومت مردمی بومی‌ها در برابر استعمارگری اروپا از ۵۰۰ سال پیش آغاز شد و از آن زمان تا امروز، مردم بومی می‌گویند با مقاومت خود، قدرت را پس می‌گیریم. در مدت ۱۴ سال، ثبات اجتماعی و سیاسی را همزمان با شکوفایی اقتصادی برقرار کردیم تا اینکه کودتا رخ داد.

ببینید:

فیلم/ پایین کشیدن تصویر مزدور آمریکا در ونزوئلا

مورالس افزود: طبقه‌ای در جامعه، نمی‌خواست اجازه دهد یکی از بومی‌ها حکومت و بولیوی را در چارچوب دموکراتیک، به سوی توسعه هدایت کند. استعفا کردم تا کشتاری در پرونده حکومت من ثبت نشود. آنچه اخیرا رخ داد، ثابت کرد در انتخاباتی که در آن پیروز شدم، تقلب نشده بود.

بیشتر بخوانید:

سوءقصد به جان رئیس‌جمهور منتخب بولیوی

او خاطرنشان کرد: در ۱۸ام اکتبر گذشته، ملت بولیوی صدای خودش را بلند و با نژادپرستی، فاشیسم و به حاشیه رانده شدن، مخالفت کرد. این هفته صدای ملت آمریکا را شنیدیم که به فاشیسم و نژادپرستی نه گفت. شاهد آن بودیم که دونالد ترامپ زمانی که در انتخابات شکست خورد، گفت تقلب شده است. همانطور که گروه کوچکی در بولیوی پس از شکست در انتخابات گفتند تقلب شده است. ماموریت آینده من آن است که از رئیس جمهور منتخب در دوره حکومتش و دستاوردهای ملت حمایت کنم.

مورالس یادآور شد: سیاست ما در حمایت از مسئله فلسطین ادامه پیدا خواهد کرد. ما به این مسائل متعهد هستیم.

اوو مورالس گفت: از ملت آرژانتین برای بر عهده گرفتن میزبانی من در این مدت تشکر و همچنین از ملت بولیوی برای پایداری‌اش قدردانی می‌کنم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 0
    دمش گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس