کد خبر 1156737
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۱
دادگاه بولیوی پرونده علیه مورالس را مختومه کرد

دادگاهی در بولیوی پرونده تقلب در انتخابات اکتبر (آبان) ۲۰۱۹ عیه اوو مورالس را به دلیل کمبود شواهد و مدارک مختومه اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، خورخه سینو سخنگوی دادگاه در لاپاز چهارشنبه شب با اشاره به آن‌که هیچ اعتراضی علیه تصمیم دادگاه صورت نگرفته است به خبرنگاران گفت: نه در خلاصه های کمیسیون انتخابات و نه در گزارش سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) که به این شکایت پیوست شد، هیچ شواهدی در مورد ادعای تقلب درج نشده است.

در فوریه (اسفند) سال جاری دادستانی لاپاز پرونده ای علیه مورالس رئیس جمهوری سابق بولیوی در رابطه با ادعای تقلب در انتخابات در اکتبر (آبان) ۲۰۱۹ آغاز کرد.

آلوارو گارسیا لینرا معاون سابق رئیس جمهوری و سه وزیر سابق نیز مظنون به تقلب در انتخابات بودند.

در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه سال ۹۸) که در دور نخست مورالس پیروز شد، تظاهرات اعتراض‌آمیز و اعتصاب‌های گسترده‌ای در بولیوی آغاز شد.

سناتور آنز پس از کناره‌گیری مورالس از ریاست جمهوری در ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان ماه) و پناهنده شدنش به مکزیک، خود را رئیس جمهوری موقت بولیوی اعلام کرد. مورالس چندی بعد از مکزیک به آرژانتین رفت.  

اما رئیس جمهوری مستعفی پس از پیروزی لوئیس آرسه در انتخابات ۲۰۲۰ بولیوی، همانطور که پیشتر اعلام کرده بود، در سالروز تبعید خود (۱۸ آبان) به بولیوی بازگشت و هفته گذشته دوباره رهبری جنبش را به دست گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Mjp IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 0
    بنازم ازادمردان دوباره قدرت رو ازچنگ نوکرهای غربی دراوردن توایران هم باایدغرب لیس هاراکنارزد.. بدون هیچ واهمه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس