کد خبر 1142662
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
عملیات اشغالگرانه اتصال شهرکهای جنوب کرانه باختری به قدس آغاز شد

یک فعال فلسطینی از آغاز اقدامات تل‌آویو برای ساخت جاده‌ای خبر داد که قرار است شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را به شهرک‌های قدس اشغالی متصل کند.

به گزارش مشرق به نقل از القدس العربی، یوسف ابوماریا فعال فلسطینی عضو کمیته های مردمی مبارزه با شهرکسازی اعلام کرد: بولدوزرهای اسرائیلی عملیات خاکبرداری و مسطح کردن اراضی فلسطینی در جنوب کرانه باختری را آغاز کرده اند و هدف از این امر، ایجاد اتصال و ارتباط میان شهرکهای صهیونیست نشین استان الخلیل به شهرکهای موجود در بیت لحم و قدس است.

بیشتر بخوانید:

پروژه تروریستی امارات و اسرائیل در جنوب سوریه

وی با بیان این مطلب افزود: بولدوزرهای اسرائیلی قرار است هزار و ۱۷۰ دونم (هر دونم معادل هزار متر است) از اراضی فلسطین را مسطح کند.

ابوماریا خاطرنشان کرد: در این پروژه، روند الحاق اراضی استان الخلیل به اسرائیل تسهیل می شود.

گفتنی است به موجب طرح الحاق کرانه باختری که در چارچوب معامله قرن و با حمایت آمریکا و کشورهای عربی مرتجع منطقه انجام خواهد شد، رژیم صهیونیستی تلاش می کند یک سوم از مساحت کرانه باختری را اشغال کند.

در همین راستا بنی گانتز وزیر جنگ رژیم این رژیم با احداث هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری موافقت کرده است. احداث شهرکها در اراضی اشغالی فلسطین در سایه سکوت جامعه جهانی صورت می گیرد و این در حالی است که بر اساس قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت، هر گونه شهرکسازی در مرزهای ۱۹۶۷ غیر قانونی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس