کد خبر 1082922
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
ادامه شهرک‌سازی در قدس اشغالی؛ جزئیات طرح جدید رژیم صهیونیستی

منابع فلسطینی از تصمیم جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت واحدهای جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شرق قدس در چارچوب سیاست یهودی سازی خود خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع فلسطینی از تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک صهیونیست نشین در شمال شرقی قدس اشغالی در چارچوب سیاست شهرک سازی و یهودی سازی این شهر و در ادامه بی اعتنایی به قوانین و قطعنامه های بین المللی خبر دادند.

بر اساس طرح جدید رژیم صهیونیستی، قرار است ۱۲۹۴ واحد مسکونی جدید برای صهیونیست ها ساخته شود.

این طرح قرار بود سال ۲۰۱۸ تصویب شود اما اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی سبب شد تا با موافقت اویگدور لیبرمن وزیر جنگ وقت این رژیم در نهایت ۴۰۰ واحد مسکونی جدید برای یهودیان احداث شود.

به موجب این طرح، قرار است علاوه بر احداث ۱۲۹۴ واحد مسکونی جدید برای صهیونیست ها، یک منطقه صنعتی و کشاورزی، ایستگاه اتوبوس، پمپ بنزین و یک ساختمان ۳ طبقه ساخته شود.

رژیم صهیونیستی با توسعه شهرک آدومیم سعی دارد تا شهرک های صهیونیست نشین واقع در این منطقه را در نهایت به شهرک های واقع در غور اردن(دره اردن) مرتبط کند.

رژیم صهیونیستی در تازه ترین و جنجالی ترین اقدام خود در اراضی اشغالی سعی دارد تا بخش هایی از کرانه باختری و غور اردن از جمله تمامی شهرک های صهیونیست نشین واقع در این منطقه را به اراضی اشغالی ملحق کند.

به گفته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این طرح قرار است از اول ماه جولای آینده اجرایی شود. این در حالی است که این طرح با واکنش ها و مخالفت های گسترده داخلی و بین المللی همراه بوده، تا جایی که کشورهای اروپایی تهدید کرده اند که در صورت اجرای یکطرفه این طرح، ممکن است تحریم هایی را بر رژیم صهیونیستی اعمال کرده و کشور فلسطین را هم بدون اجماع بین الملل به رسمیت بشناسند.

برخی کارشناسان و تحلیلگران می گویند که ممکن است رژیم صهیونیستی از ترس واکنش های گسترده بین المللی به ویژه از ترس تشدید تنش با اردن یا طرح الحاق کرانه باختری را به تعویق بیندازد یا اینکه آن را در چندین مرحله اجرایی کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    3 0
    بذارین بسازن بابا همه رو می گیریم میدیم به فلسطینی هایی که خونه هاشون رو خراب کردن :))))))) بسازین که خوب می سازین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس