اردوغان: قدس شریف، موضوع مورد توجه تمام مسلمانان جهان است - کراپ‌شده

رئیس جمهور ترکیه در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز بین‌المجالس قدس در «استانبول» و روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، از ادامه تلاش‌ها جهت خاتمه دادن به اشغال آن از سوی صهیونیست‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت، ترکیه تمام تلاش‌های خود را برای مطرح کردن آرمان فلسطین در همه عرصه‌ها جهت  پایان دادن به اشغال، ستم و سیاست‌های نسل‌کشی انجام می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» پیام «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید مرکز بین المجالس قدس در «استانبول» قرائت شد. اردوغان در این پیام گفت: «مرکز بین‌المجالس قدس با تلاش‌ها، جلسات و نشست‌های خود به صدای آرمان خواهران و برادران فلسطینی در سطح جهان تبدیل شده است.»

وی خاطرنشان کرد که موضوع قدس شریف  تنها موضوعی نیست که مورد توجه مسلمانان فلسطین باشد، بلکه مورد توجه ۱.۸ میلیارد مسلمان در سراسر جهان قرار دارد.

اردوغان افزود، بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و طرح صلح عربی مبارزه خود را با عزم راسخ ادامه خواهیم داد تا زمانیکه یک کشور مستقل  فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷  و این که بیت المقدس شرقی پایتخت آن باشد، تاسیس شود.

«مصطفی سن‌توپ» رئیس مجلس ترکیه نیز در این مراسم گفت: «آرمان فلسطین نه تنها برای فلسطینیان، اعراب یا جهان اسلام بلکه برای هر فرد که وجدان دارد فارغ از نژاد، مذهب و عقاید سیاسی عزیز است.»

مجمع بین‌المجالس قدس، یک گروه مستقل بین المللی است که در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد. هدف آن فعال کردن نقش نمایندگان مجلس در حمایت از حقوق بشر فلسطین طبق قوانین بین المللی است.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز روز جمعه به ادعای به تعلیق در آمدن اشغال کرانه باختری و قصد برخی از کشورهای عربی برای افتتاح سفارت در فلسطین اشغالی واکنش نشان داد. وزیر خارجه ترکیه در این خصوص گفت که اقدام برخی از کشورهای عربی در افتتاح سفارت در قدس امکان برپایی کشور فلسطین را تضعیف می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه به ادعای به تعلیق در آمدن اشغال کرانه باختری اشاره کرد و گفت: «به تعلیق در آمدن الحاق اراضی فلسطین از جانب اسرائیل به ازای عادی‌سازی روابط تنها یک فریب است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    18 42
    مصداق واقعی هم آخور هم از توبره! از یه طرف با صهیونیستها همکاری میکنه (مثل جنگ قره باغ) از یه طرف دیگه هم ژست آرمانگرایی و اسلامگرایی! این اردوغان پدیده ای است واقعا!
  • BE ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    12 12
    شما لطفاً اول رابطه دیپلماتیک خودت با رژیم صهیونیستی رو قطع کن؛ بعد از این حرفهای مفت بزن.
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    4 1
    طرح دو دولتی و پایتختی قدس شرقی و این حرفها هیچکدام علاج درد واقعی مردم فلسطین نخواهد بود، اسرائیل باید از صفحه روزگار پاک شود . تا صهیونیست هست فتنه و جنگ و ناامنی هم هست.
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    15 29
    راست میگی همکاری اقتصادی وامنیتی رابااسراییل قطع کن.. اینهمه نفت سرقتی عراق ازکردهانگیربده اسرائیل وهمینطور نفت ملت مظلوم سوریه..
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    2 12
    یاشاسین ایرانیم ودره قالسین اولکمیز
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    2 26
    شما اول جواب ارمان وطن خواهی ارمنیها رو بده نصف ترکیه متعلق به ارمنیها بود
    • رامین IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      18 2
      نصف ترکیه ؟ نه بابا بیشترش ... خودتو دست کم نگیر میتونی بیشتر بگی
    • مینا IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      22 26
      طبق شواهد تاریخی آرمن نام قومی در محل ارمنستان فعلی(ساکنان اصلی) بودند بعدها در قرن 4 میلادی قومی بنام "های" مسیحی از اروپا به این سرزمین مهاجرت کردند که ترکیب جمعیتی منطقه رو از به "های" عوض کردند جالبتر انکه ملتی ارمنیان حال حاضر ساکن ارمنستان فعلی هم خودشونا "های" میدونند نه ارمنی ولی اغلب کشورها بهشون ارمنی میگن حتی در ایرانم بهشون ارمنی میگیم ولی خودشونا "های" میدونن...
    • علی IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      2 21
      دست از تحریف و انکار بردارید ارامنه قرن چهارم میلادی مسیحی شدند منطقه آرارات و کوه آرارات در ترکیه امروزی سرزمین آنها بوده شواهد آن تعداد بیشماری کلیسا در ترکیه است بعد از نسل کشی ترکان جوان ارامنه ها تعداد زیاد آنها مهاجرت به سوریه لبنان و گرجستان و ارمنستان شوروی کردند
    • مینا IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      7 0
      اصلاحیه: طبق شواهد تاریخی آرمن نام قومی در محل ارمنستان فعلی(ساکنان اصلی) بودند بعدها در قرن 4 میلادی قومی بنام "های" مسیحی از اروپا به این سرزمین مهاجرت کردند که ترکیب جمعیتی منطقه رو از آرمنیان به "های" عوض کردند جالبتر انکه مردمی که در حال حاضر ساکن ارمنستان فعلی هستند خودشونا "های" میدونند نه ارمنی ولی اغلب کشورها بهشون ارمنی میگن حتی در ایرانم بهشون ارمنی میگیم ولی خودشونا "های" میدونن...
    • کریم IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      14 1
      جناب ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰ مگه هر جا کلیسا باشه ارمنی هستن؟ مگه ترک مسیحی نداریم ؟ بیشتر کلیساهای قفقاز مال گورجی ها و اذریهای مسیحی هستند که الان اغلبشون بغیر گرجستان مسلمون شدند ولی کلیساها هنوز هستند
    • کریم IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      1 0
      جناب ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰ علی جان پس ارمنی ها بعد جنگ جهانی از ترکیه اومدن ارمنستان فعلی؟ تا دیروز که میگفتین قره باغ مال ارمنیا هستش؟ و نسلها اونجا بودند و کلیساها درست کردند؟ چی شد الان که میگی ....
  • یک جانباز IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    3 25
    ما نفهمیدیم اردغان طرفدار اسرائیل است یا فلسطین یک روز با عربها است و روز دگر بر علیه آنها یک روز دست صهیونیستها را میبوسد و روز دگر به عنوان جهاندار اسلام بر علیه آنها صحبت میکند و با کسانیکه بر علیه او کودتا را تدارک دیدند دوست و بر علیه کسانیکه نجاتش دادند دشمن میشود امان از شیطان
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    3 18
    لعنت خدا به منافق
  • بهزاد IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    3 0
    به خدا معبد سلیمان زیر مسجد الاقصی نیست. ۱۵۰ ساله دارن تحقیق میکنن هیچی پیدا نکردن! مسجد الاقصی رو بده به مسلمونها و جای دیگه دنبال معبد سلیمان بگرد. اینطوری اختلافها تموم میشه
  • شیراز IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    4 5
    کاملاواضحست ارتش سایبری ترکیه وارداین سایتهای انقلابی ایران میشندهرجااسم ترکیه اومده گردان منفی زنهابرعلیه کسی ک اسم ترکیه میاره....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس