دولت جدید آمریکا باید توطئه های ضد فلسطینی را لغو کند

سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد که رئیس جمهور جدید آمریکا باید در سیاست های ظالمانه این کشور در قبال مسأله فلسطین تجدید نظر کند.

به گزارش مشرق،  انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا در حالی باعث شده که حرف و حدیث ها و گمانه زنی ها در خصوص امکان تغییر سیاست های واشنگتن در قبال مسأله فلسطین شدت بگیرد که در واقع سیاست های خارجه آمریکا با تغییر رؤسای جمهور این کشور تغییر نخواهد کرد.

مدیریت سیاست های کلان آمریکا از جمله سیاست های واشنگتن در قبال مسأله فلسطین توسط لابی صهیونیستی در این کشور تعیین می شود و مشخص است که هر رئیس جمهوری که در آمریکا بر سر کار می آید، تضمین امنیت رژیم صهیونیستی و نابودی مسأله فلسطین در اولویت کاری وی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:

«صائب عریقات» مقام ارشد تشکیلات خودگردان درگذشت

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دوره ریاست جمهوری اش، تمام تلاش خود را برای خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی به کار گرفت؛ از مطرح کردن طرح معامله قرن با هدف نابودی کامل مسأله فلسطین تا به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس.

ما در جنبش حماس می خواهیم که دولت آمریکا و رئیس جمهور جدید آن از طرح معامله قرن و به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی عقب نشینی کند «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس در خصوص انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا و ارزیابی وی از سیاست های بایدن در قبال فلسطین گفت: جو بایدن و دولت جدید آمریکا باید در سیاست های ظالمانه آمریکا در قبال ملت فلسطین و مسأله فلسطین تجدید نظر کند.

بیشتر بخوانید:

موضع آمریکا درباره فلسطین تغییری ندارد

وی افزود: ما در دوره دونالد ترامپ شاهد شدت گرفتن این سیاست های ظالمانه علیه مسأله فلسطین بودیم. ترامپ طرح معامله قرن را ارائه داد و قدس را به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی معرفی کرد. ما در جنبش حماس می خواهیم که دولت آمریکا و رئیس جمهور جدید آن از طرح معامله قرن و به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی عقب نشینی کند.

سخنگوی جنبش حماس در ادامه بیان کرد: دولت جدید آمریکا باید در حمایت های خود از رژیم اشغالگر صهیونیستی تجدیدنظر کند. ملت فلسطین طی دهه های طولانی تحت ظلم و ستم آمریکا در سایه حمایت های واشنگتن از اشغالگران صهیونیست قرار گرفته است و فراتر از آن، شاهد مشارکت آمریکا در جنایات اشغالگران اسرائیلی هستیم. بایدن باید تمام طرح ها و توطئه ها و گام های اتخاذ شده علیه مسأله فلسطین را لغو کند تا ملت فلسطین بتواند برای آینده خود تصمیم بگیرد.

دولت جدید آمریکا باید در حمایت های خود از رژیم اشغالگر صهیونیستی تجدیدنظر کند. ملت فلسطین طی دهه های طولانی تحت ظلم و ستم آمریکا در سایه حمایت های واشنگتن از اشغالگران صهیونیست قرار گرفته است و فراتر از آن، شاهد مشارکت آمریکا در جنایات اشغالگران اسرائیلی هستیم وی در خصوص روند عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی اعلام کرد: روند عادی سازی روابط هرگز نمی تواند باعث شود که اشغالگران صهیونیست به مشروعیت دست پیدا کنند.

القانوع ادامه داد: هر چقدر هم که این دست اقدامات شدت بگیرد، بازهم صهیونیستها به عنوان نیروی اشغالگر در فلسطین و سارق ثروت های این کشور به شمار می روند. تلاش های برخی کشورها برای مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی از طریق عادی سازی روابط با تل آویو نتیجه بخش نخواهد بود. ما از کشورهای عربی می خواهیم تا رژیم صهیونیستی را تحریم کرده و هرگونه اقدامی را در راستای عادی سازی روابط با این رژیم متوقف کنند.

وی همچنین بیان کرد: کشورهای عربی که دست به عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی می زنند به دنبال تأمین امنیت خود هستند اما باید به آنها بگوییم که چنین اقداماتی هرگز برای آنها امنیت به ارمغان نخواهد آورد چرا که این صهیونیستهای اشغالگر هستند که ثبات و امنیت منطقه را تهدید می کنند و باید به چشم دشمن امت به آن نگاه کرد؛ دشمنی که اقدام به اشغال فلسطین و سرقت منابع آن کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس