کد خبر 1142067
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
بورس نمایه

به نظر می‌رسد در آخرین روز معاملاتی هفته نیز سمت تقاضای بورس همچنان توانی برای بالا کشیدن شاخص‌ها نخواهد داشت و موج خروج از بازار ادامه داشته باشد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در معاملات روز سه‌شنبه، شاخص کل با ۳ هزار واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۱۱ رسید. ارزش صف‌های فروش بازار ۲۴ درصد کاهش یافت اما میزان تقاضای معامله‌گران برای حفظ رشد نیم ساعت ابتدایی معاملات کافی نبود. با این حساب آیا روند نزولی بورس در آخرین روز معاملاتی هفته هم ادامه می‌یابد؟

بیشتر بخوانید:

بورس از کما خارج می‌شود؟

سهم‌های با بیشترین افزایش و کاهش قیمت 

بیشترین افزایش قیمت در معاملات سه‌شنبه به نمادهای غپینو (پارس مینو)، ولساپا (لیزینگ رایان سایپا) و وصنعت (سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت) تعلق داشت و در معاملات فرابورس نیز نمادهای اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی، تملی ۶۱۲، تملی ۱۰۷ و تملی ۸۰۲ بیشترین رشد ارزش بازار را به خود اختصاص دادند.

در معاملات بورس، بیشترین کاهش قیمت به نمادهای کروی (توسعه معادن روی ایران)، شکلر (نیرو کلر) و فباهنر (مس شهید باهنر) تعلق داشت و در معاملات فرابورس نمادهای زبینا (کشاورزی و دامپروری بینالود)، شاوان (پالایش نفت لاوان) و اشاد۹۲ (اوراق مشارکت دولتی ۹) بیشترین کاهش قیمت را داشتند. 

چه صنایع و گروه‌هایی بیشتر افزایش و کاهش قیمت را داشتند؟

در معاملات روز سه‌شنبه بورس گروه «لیزینگ» با ۳.۲۹ درصد افزایش و گروه «استخراج کانه‌های فلزی» شامل شرکت‌هایی مانند گل‌گهر و چادرملو با ۲.۶۸ درصد افزایش بیشترین رشد قیمت را داشتند. در معاملات فرابورس نیز گروه‌های «خرده‌فروشی» شامل شرکت‌هایی مثل پخش البرز و توزیع داروپخش و «استخراج کانه‌های فلزی» با ۲.۶۳ شامل شرکت‌هایی مانند سنگ‌آهن گهرزمین بیشترین رشد قیمت را داشتند. همچنین در معاملات بورس گروه‌ «محصولات فلزی» شامل شرکت‌هایی مثل تولیدی چدن‌سازان و ماشین‌سازی اراک با کاهش ۴.۲۳ درصدی و گروه «حمل و نقل» شامل شرکت‌هایی مانند کشتیرانی جمهوری اسلامی با افت ۳.۹۱ درصدی بیشترین کاهش قیمت را داشتند. در معاملات فرابورس نیز گروه‌های «واسطه‌گری مالی» با کاهش ۴.۶۹ درصدی و «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» شامل شرکت‌هایی مانند پالایش نفت لاوان و پالایش نفت شیراز با افت ۳.۴۳ درصدی بیشترین کاهش قیمت را پشت سر گذاشتند.

پیش بینی بورس امروز

روندهای درونی بازار نشان از رشد ارزش معاملات و کاهش ارزش صف‌های فروش دارد. در معاملات روز سه‌شنبه ارزش صف‌های فروش ۲۴ درصد کاهش یافت و ارزش صف‌های خرید ۴ درصد افزایش یافت، با توجه به کاهش درصد نزول شاخص‌های بورس، به نظر می‌رسد اگر این روند در روز چهارشنبه نیز ادامه یابد شاخص بورس می‌تواند رشد کند.

در مقابل در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار سهام، ۷۶۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و ۵۸ نماد صف خرید داشتند که ارزش صف‌های خرید ۴۲۱ میلیارد تومان بود. در سمت عرضه‌ی بازار، ۲۴۴ نماد صف فروش داشتند که ارزش صف‌های فروش ۲ هزار و ۶۰۵ میلیارد تومان بود. به نظر می‌رسد سمت تقاضای بورس همچنان جان و توانی برای بالا کشیدن شاخص‌ها ندارد و موج خروج از بازار ادامه دارد.

منبع:اقتصاد نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس