کد خبر 1141425
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
بازداشت مشوقان چالش‌های غیراخلاقی در فضای مجازی

معاون اجتماعی پلیس فتا اشاره به دستگیری عاملان چالشهای مغایر با عفت و اخلاق عمومی در فضای مجازی، گفت: در چند روز اخیر سرشاخه اصلی این چالشهای غیر اخلاقی، شناسایی شدند.

به گزارش مشرق، سرهنگ رامین پاشایی با اشاره به دستگیری عاملان چالشهای مغایر با عفت و اخلاق عمومی در فضای مجازی، در این رابطه اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز  فضای سایبر، ایجاد سرگرمی و راه‌اندازی چالشهای مختلف است و کاربران فضای مجازی با پیگیری چالشها و دعوت به رفتار و گفتمانی خاص، پیگیر تحقق بخشیدن به اهداف خاصی هستند ضمن اینکه دعوت به چالشها یکی از پیوستهای جدانشدنی از فضای سایبر است.

بیشتر بخوانید:

فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟

معاون اجتماعی پلیس فتا ادامه داد: بعضی اوقات یک پویش و چالش از حالت محلی، منطقه‌ای و قاره‌ای خارج می‌شود و به علت خصلت بارز  فضای مجازی که وابسته به مکان نیست در سطح بین‌المللی و جهانی مطرح شده و کاربران فضای مجازی فارغ از محل اقامت، نژاد و مذهب به آن می‌پیوندند و  پیام همبستگی خود را با آن اعلام می‌کنند، در این حوزه می‌توان به چالشهای ضد نژادپرستی یا کودکان و خانواده‌های آسیب‌دیده از جنگ و تضییع حقوق انسانی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرا و راه‌اندازی چالشهای مختلف در هر کشور و اقلیم از فرهنگ و هنجارهای اخلاقی هر جامعه پیروی می‌کند از سویی با توجه به اختلاف‌نظرهای گفتمان فرهنگی، دینی و اخلاقی در هر جامعه برخی چالشها در قالب شوخی و سرگرمی، فعالیتهای مدنی و اجتماعی، زیستی و محیطی هر کشور صورت می‌پذیرد.

این مقام انتظامی بیان کرد: به تازگی در کشور چالشی توسط تعدادی افراد به راه افتاده که کاربران را به رفتار زشت و ناپسند و مغایر عفت عمومی دعوت می‌کند و ضمن تشویش اذهان عمومی، باعث اعتراض شدید کاربران عادی و کنشگران حرفه‌ای فضای مجازی شده است.

پاشایی عنوان کرد: در این راستا در چند روز اخیر افرادی که به عنوان سرشاخه اصلی تشویق‌کننده و ترغیب‌کننده اجرای این چالشهای غیر اخلاقی بودند شناسایی و ضمن دستگیری به مراجع قضائی معرفی شدند.

معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اینکه رصد دائمی رفتارهای مغایر با شئونات دینی، اخلاقی و فرهنگی پذیرفته شده در جامعه توسط پلیس فتا در حال اجرا است، تصریح کرد: هر گونه تشویق، ترغیب و راه‌اندازی کانال با موضوع اجراء چالشهای مغایر با اخلاق، عفت عمومی و شئونات عام رفتاری و هنجارهای جامعه جرم است و پلیس فتا با دعوت‌کنندگان با اینگونه اعمال برابر قانون برخورد خواهد کرد. 

وی متذکر شد: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک یا نیاز به مشاوره و راهنمایی به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cybrpolice.ir بخش مرکز امداد و فوریتهای سایبری مراجعه کنند و با پلیس فتا در ارتباط باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    2 1
    این .... های اینستا گرامی جمع کنید که جامعه به کند کشیدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس