کد خبر 1141162
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۱
دیابت کرونا نمایه دیابت نمایه

رئیس انجمن دیابت ایران گفت:دیابتی‌ها به خصوص افرادی که قند خون طبیعی دارند، از کرونا نترسند بلکه تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و دائماً قند خون خود را در منزل کنترل کنند.

به گزارش مشرق، اسد الله رجب، رئیس انجمن دیابت ایران، در پاسخ به این پرسش که «میزان خطر ابتلای دیابتی‌ها به کرونا چگونه است؟»،گفت: در چند هفته اخیر شیوع کرونا در کشور تشدید پیدا کرده و تعداد مرگ‌ و میرها رو به افزایش است. این موضوع می‌تواند تاثیر نگران کننده و ترس در همه افراد به خصوص دیابتی‌ها به وجود آورد.

بیشتر بخوانید:

علت ۶۰ درصد مرگ‌های کرونایی

وی خاطرنشان کرد: اکثر متخصصان با بیان اینکه دیابتی‌ها بیشتر در معرض خطر کرونا قرار دارند این ترس را در آنها بیشتر می‌کنند.

رئیس انجمن دیابت ایران بیان کرد: افراد دیابتی نباید هیچ ترسی داشته باشند. این نکته فقط در خصوص افرادی که سالها دیابت داشته، قندخون خود را کنترل نکرده‌اند، دچار عوارضی مانند بیماری قلبی - عروقی و کلیوی شده و به تبع آن داروهای خاص مصرف می‌کنند و دچار ضعف شدن سیستم ایمنی شده‌اند، مصداق دارد.

رجب به افراد دیابتی توصیه کرد: دیابتی‌ها به خصوص افرادی که قند خون طبیعی دارند، از کرونا نترسند و تمام پروتکل‌های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت را رعایت کنند و دائماً قند خون خود را در منزل کنترل کنند.

بیشتر بخوانید:

تفاوت «کرونا»،«سرماخوردگی» و «آنفلوآنزا» چیست؟

وی متذکر شد: اگر هموگلبین شان زیر ۷.۵ بود، اصلا نباید از کرونا بترسند و قند خون خود را در حد طبیعی نگه دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس