کد خبر 1140886
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
ممنوعیت

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت از پلمب و جریمه ۷۳۰ واحدصنفی که نسبت به دستورالعمل های ابلاغی ستاد کرونا بی توجه بوده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کردند خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ نادر مرادی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت، در خصوص آخرین وضعیت نظارت بر اصناف و بررسی چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی، اظهار داشت: از ۲۳ مهرماه تاکنون، بالغ بر ۵۷ هزار بازدید از واحدهای صنفی انجام شده و به بیش از ۳۵ هزار واحد صنفی متخلف تذکر داده شد.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت تصریح کرد: در این راستا ۴۳۰ مورد واحد صنفی که به تذکر و اخطارها توجهی نداشته و پروتکل‌ و دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونا را رعایت نمی‌کردند پلمب شدند. 

وی به استقرار مأموران پلیس اماکن در ورودی پاساژها و مراکز فروش اشاره و اعلام کرد: مأموران پلیس به بیش از ۴۴ هزار نفر از افراد فاقد ماسک تذکر داده و بالغ بر ۱۵ هزار ماسک را نیز رایگان بین افرادی که ماسک نداشتند توزیع کردند.

بیشتر بخوانید:

جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای ۱۷ هزار خودرو

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت در پاسخ به دیگر پرسش فارس درباره اعمال قانون مالکان و فروشندگان واحدهای صنفی که خود به دستورات و پروتکل‌های بهداشتی بی‌اعتنا بوده و ماسک نمی‌زدند اعلام کرد: چگونگی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در بازدید از صنوف همراه با تیم تلفیقی با بازرسان اتاق اصناف بررسی کردیم؛‌ به آنهایی ‌که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند دفعه اول تذکر و اخطار دادیم اما بیش از ۳۰۰ واحد صنفی که به تذکرات بی‌اعتنا بودند را جریمه ۳۰۰ هزار تومانی کردیم چرا که پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را رعایت نمی کردند.

بیشتر بخوانید:

عایدی وزارت بهداشت از محل جریمه‌های کرونا چقدر است؟

سرهنگ مرادی به مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر محدودیت فعالیت اصناف گروه ۲ اشاره و اظهار داشت: برابر مصوبات این ستاد، فعالیت پاساژها، مراکز خرید، مال‌های فروش غیرمواد غذایی، بستنی و آبمیوه‌فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت، اسباب‌بازی، لوازم خانگی، مبلمان، پرده‌سرا، تزئینات داخل ساختمان، پارچه‌سرا، کیف و کفش، مشاور املاک، آتلیه عکاسی، لوازم‌التحریر، خرازی، لوازم آرایشی، قنادی و خشکبار از تاریخ ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر تا ساعت ۱۸ مجاز خواهد بود.

ببینید:

فیلم/ علت تعطیل نکردن دو هفته‌ای تهران

وی گفت: فعالیت گروه یک از جمله ‌اورژانس، مراکز امنیتی، اداری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی، داروخانه، میوه‌فروشی و اصنافی که ضروریات زندگی شهروندان را تأمین می‌کنند مانند گذشته بوده و محدودیت جدیدی نخواهند داشت.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت خاطرنشان کرد: اصناف گروه ۳ و ۴ نیزکه طبق مصوبات قبلی با محدودیت فعالیت مواجه بودند. 

سرهنگ مرادی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص چگونگی ‌برخورد با تخلفات احتمالی واحدهای صنفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعداد زیادی از صنوف نسبت به مصوبات ابلاغی ستاد کرونا توجه داشته و در راستای حفظ سلامت خود و شهروندان و کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا اهتمام می ورزند؛ اما در مقابل تعداد اندکی بی توجه هستند که ابتدا به آنها تذکر و اخطار می‌دهیم اما در صورت اصرار و پافشاری و عدم رعایت، پلمب واحد صنفی در انتظار متخلفان است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    فرض کنیم مردم یک ماه در خانه بمانند و اجازه خروج نداشته باشند. و.... ایا کرونا تمام می شود؟ باید بدن خود را طوری اماده سازیم تا مانند 80 درصد افراد سالم بدون علامت کرونا را دفع نمائیم.
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
      0 0
      اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن و اهلک اعدائهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس